Brzmienie Holocaustu
Wyd. Uniwersytetu ŁódzkiegoRok wydania: 2020
ISBN: 978-83-8142-980-1
Oprawa: miękka
Ilość stron: 154
Wymiary: 170 x 240
Dostępność: Na półce
41.40 zł
Jak pisze Jacek Leociak: „reprezentować” – to czynić na powrót obecnym. Twórcy sztuki audialnej podejmują próby uobecniania ocalałych i ofiar Szoa, a artystyczne formy dźwiękowe stanowią przestrzeń reprezentacji. Audialne opowieści podejmujące tematykę Zagłady, choć skupione wokół cierpienia i śmierci jednostek oraz całych grup, nierzadko w swej istocie są historią o ocaleniu, stawiają bowiem w swym centrum wspomnienia tych, którzy przetrwali. Specyfika wspomnień Zagłady i z Zagłady, ich fragmentaryczność – sprawiają, że praca twórców artystycznych form dźwiękowych skoncentrowana jest niejednokrotnie na rekonstruowaniu losów jednostek i ich rodzin oraz utkaniu opowieści z dostępnych i odnalezionych wspomnień, śladów, dokumentów. Dyskurs holocaustowy zapośredniczony przez medium audialne nie jest jednorodny, ale rozprzestrzeniony wskutek dyspersji zagarniającej coraz to nowe obszary budowania opowieści o Szoa. Mamy nadzieję, że niniejsza publikacja wzbogaci wiedzę o Zagładzie, a także wiedzę radioznawczą, wypełniając lukę w literaturze przedmiotu, w której ta tematyka nie była dotąd podejmowana.
Autorki
Praca pionierska w odniesieniu do zamysłu fuzji tematu traumy z techniką medium radiowego. W polskich badaniach pierwsza, choć oczywiście zainteresowanie szeroko pojmowaną literaturą w radiu nie jest nowe. Ze wszech miar warta publikacji, także dla poszerzenia dyskusji o zasadności badania aspektu artystycznego w odniesieniu do szczególnie wrażliwego dokumentu życia, jakim jest sytuacja graniczna – tu Zagłada.
Z recenzji prof. dr hab. Violetty Wejs-Milewskiej
Autorki
Praca pionierska w odniesieniu do zamysłu fuzji tematu traumy z techniką medium radiowego. W polskich badaniach pierwsza, choć oczywiście zainteresowanie szeroko pojmowaną literaturą w radiu nie jest nowe. Ze wszech miar warta publikacji, także dla poszerzenia dyskusji o zasadności badania aspektu artystycznego w odniesieniu do szczególnie wrażliwego dokumentu życia, jakim jest sytuacja graniczna – tu Zagłada.
Z recenzji prof. dr hab. Violetty Wejs-Milewskiej
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Krakowski Spitfire
• 8000 zimą
• Ludzie - rzeczy - ludzie
• Amerykańskie ciężkie okręty artyleryjskie na tle konstrukcji innych państw. Tom 7
• Gramatyka osetyjska
• Słowa w cieniu mieczy
• Pamiętniki/Gigli
• Wywiadowca Związku Jaszczurczego
• Wojciech Narębski. Za naszą i waszą wolność
• Historia rozwoju silników cieplnych
• 8000 zimą
• Ludzie - rzeczy - ludzie
• Amerykańskie ciężkie okręty artyleryjskie na tle konstrukcji innych państw. Tom 7
• Gramatyka osetyjska
• Słowa w cieniu mieczy
• Pamiętniki/Gigli
• Wywiadowca Związku Jaszczurczego
• Wojciech Narębski. Za naszą i waszą wolność
• Historia rozwoju silników cieplnych