książki historyczne
Oferta wydawnictwaPolecamy w sieciKatalog do pobrania

Kategoria warsztat
Okres historyczny przekrojowe
Konstruowanie historii

Konstruowanie historii

Prezentacja i percepcja Polski w amerykańskich podręcznikach akademickich i szkolnych Peck A. Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego
Rok wydania: 2010
ISBN: 978-83-233-2852-0

Oprawa: miękka
Ilość stron: 200
Wymiary: 160 x 230

Dostępność: Na półce

33.00 zł


Stosunek do własnej historii i roli dziejowej często różni się od sposobu jej postrzegania przez innych. Zjawisko kreowania wizji i interpretacji historycznych stanowi nieodłączny element procesu edukacyjnego.
Percepcja oraz sposoby prezentacji polskiej historii i kultury w amerykańskich podręcznikach szkolnych i akademickich w zakresie przedmiotów historii powszechnej, historii europejskiej oraz historii cywilizacji zachodniej były w XX i na początku XXI wieku kształtowane pod wpływem zmieniającej się sytuacji społecznej i politycznej oraz dominujących tendencji naukowych. W koncepcjach filozoficznych i intelektualnych, rozwijanych w Europie Zachodniej i Stanach Zjednoczonych od czasów oświecenia do końca okresu zimnej wojny, najczęściej wykluczono narody oraz państwa Europy Środkowej i Wschodniej z kręgu dominującej w świecie cywilizacji zachodniej. W konsekwencji Polska, jej historia i kultura były traktowane marginalnie.
Autorka analizuje nie tylko zawartość podręczników, lecz także przyczyny, dla których ciągle jeszcze trudno znaleźć informacje m.in. na temat udziału Polaków w drugiej wojnie światowej, Katynia czy powstania warszawskiego.



Oferta wydawnictwa Polecamy w sieci Katalog do pobrania