Kultura. Film. Historia
Wyd. Uniwersytetu M. Curie-SkłodowskiejRok wydania: 2005
ISBN: 83-227-2409-8
Oprawa: miękka
Ilość stron: 285
Wymiary: 170 x 240
Dostępność: Niedostępna
17.90 zł
Pracę cechuje oryginalność koncepcji, szerokość horyzontów problemowych oraz świadomie stosowane podejście interdyscyplinarne. Tematem jest audiowizualny przekaz, który jest nową formą naszego ,,radzenia sobie z przeszłością". Zdaniem autora, wspomniane zjawisko audiowizualności stało się dla współczesnych społeczeństw ,,dominującym sposobem komunikacji i orientacji we współczesnej kulturze". Na gruncie polskiej refleksji metodologicznej rozprawa ma charakter pionierski i w dużym stopniu odkrywczy. Jej drugim zasadniczym walorem jest obecna w rozważaniach perspektywa interdyscyplinarna, będąca ciekawą próbą połączenia studium z zakresu teorii historii, historii historiografii i refleksji metodologicznej.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Państwo i zmiana społeczna
• Historia - Kultura - Metafora
• Klio Polska, t. 2
• Popkultura w PRL-u
• Historia zwykłych ludzi
• Między pamięcią a historiografią
• Kosmologia dawnych Słowian
• Historia na ekranie Polski Ludowej
• Niemcza. Atlas historyczny miast polskich
• Media audiowizualne w warsztacie historyka
• Historia - Kultura - Metafora
• Klio Polska, t. 2
• Popkultura w PRL-u
• Historia zwykłych ludzi
• Między pamięcią a historiografią
• Kosmologia dawnych Słowian
• Historia na ekranie Polski Ludowej
• Niemcza. Atlas historyczny miast polskich
• Media audiowizualne w warsztacie historyka