Od prezentowania dzieł do tworzenia krytycznej wiedzy
Wyd. Naukowe UMKRok wydania: 2024
Seria: Monografie FNP / seria humanistyczna
ISBN: 978-83-231-5380-1
Oprawa: twarda z obwolutą
Ilość stron: 382
Wymiary: 150 x 210
Dostępność: Na półce
59.00 zł
Koncert jako przestrzeń prezentacji dzieł muzycznych i sztuki wykonawczej na wzór wystaw muzealnych pozostaje jednym z najważniejszych kanałów rozpowszechniania, odbioru i kanonizacji nowej muzyki. Liczne w ostatnich latach eksperymenty z formą koncertu pokazują jednak, że ten wywodzący się z XIX wieku model muzycznej kreacji i recepcji nie satysfakcjonuje wielu artystów i odbiorców. Analizując wybrane projekty kuratorskie, autorka pracy bada, jak współcześni twórcy – muzycy, kompozytorzy, kuratorzy – zmieniają nie tylko formę koncertu, ale przede wszystkim jego funkcję: z miejsca prezentacji (arcy)dzieł i (re)produkcji kanonu w miejsce tworzenia krytycznej wiedzy i nowego doświadczenia.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także: