


Rola szkolnictwa łódzkiego w tworzeniu dziedzictwa kulturowego Łodzi w XX wieku
Łódzkie Towarzystwo NaukoweRok wydania: 2003
ISBN: 83-87749-50-8
Oprawa: miękka
Ilość stron: 353
Wymiary: 165 x 235
Dostępność: Dostępna za 3-5 dni
6.00 zł
Praca jest kontynuacją problematyki podjętej w książce pod red. Sławomira Gali Rola nauczycieli łódzkich w tworzeniu dziedzictwa kulturowego Łodzi.
W pracy omówione zostały następujące zagadnienia:
- pozadydaktyczna działalność nauczycieli,
- kierunki aktywności twórczej nauczycieli łódzkich w wieku XX,
- przeszłość i współczesność łódzkiego szkolnictwa średniego.
W książce zostały wykorzystane dostępne materiały archiwalne oraz badania własne poszczególnych autorów prac. Przedstawieni zostali nauczyciele, tworzący oświatę i pedagogikę łódzką. Autorzy omawiając sylwetki poszczególnych nauczycieli i ich działalność kierowali się kryterium innowacyjności ich pracy, aktywności w środowisku, innowacyjności w kształtowaniu osobowości wychowanków. Opisani nauczyciele byli nazywani „nauczycielami życia".
Nie udało się przedstawić roli wszystkich szkół i nauczycieli, którzy tworzyli dziedzictwo kulturowe miasta. Nie wszyscy, którzy mogli to opisać, podjęli propozycję w tym zakresie.
W pracy przedstawiono także wkład łódzkich szkół i nauczycieli do ogólnopolskiego dorobku pedagogicznego.
W pracy omówione zostały następujące zagadnienia:
- pozadydaktyczna działalność nauczycieli,
- kierunki aktywności twórczej nauczycieli łódzkich w wieku XX,
- przeszłość i współczesność łódzkiego szkolnictwa średniego.
W książce zostały wykorzystane dostępne materiały archiwalne oraz badania własne poszczególnych autorów prac. Przedstawieni zostali nauczyciele, tworzący oświatę i pedagogikę łódzką. Autorzy omawiając sylwetki poszczególnych nauczycieli i ich działalność kierowali się kryterium innowacyjności ich pracy, aktywności w środowisku, innowacyjności w kształtowaniu osobowości wychowanków. Opisani nauczyciele byli nazywani „nauczycielami życia".
Nie udało się przedstawić roli wszystkich szkół i nauczycieli, którzy tworzyli dziedzictwo kulturowe miasta. Nie wszyscy, którzy mogli to opisać, podjęli propozycję w tym zakresie.
W pracy przedstawiono także wkład łódzkich szkół i nauczycieli do ogólnopolskiego dorobku pedagogicznego.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także: