100 lat polskich skrzydeł Tom 55 KAMAN SH-2G
Edipresse PolskaRok wydania: 2021
ISBN: 978-83-8177-600-4
Oprawa: miękka
Ilość stron: 58
Wymiary: 160 x 240
Dostępność: Niedostępna
14.99 zł
Kolekcja "Samoloty Wojska Polskiego. 100 lat Polskich Skrzydeł" to wyjątkowa seria 50 monografii poświęconych maszynom, na których - począwszy od zarania lotnictwa wojskowego w Polsce - latali i walczyli nieustraszeni polscy piloci. Opisujemy zarówno nowoczesne konstrukcje obecnie wykorzystywane w polskich siłach powietrznych jak i te, które od dawna zdobią sale wystawowe muzeów na całym świecie. Do współpracy przy tej unikatowej kolekcji zaprosiliśmy znanych i cenionych ekspertów z dziedziny lotnictwa wojskowego: Michała Fiszera, Jerzego Gruszczyńskiego oraz Wojciecha Mazura. Rysunki poszczególnych modeli tworzą : Robert Gretzyngier, Tomasz Grotnik i Jarosław Wróbel. W każdym tomie czytelnicy mogą znaleźć historię danej konstrukcji, ciekawostki z nią związane, kilkadziesiąt zdjęć oraz barwne i techniczne rysunki opisywanego statku powietrznego.
Kaman SH-2G Super Seasprite – amerykański morski śmigłowiec wielozadaniowy.
SH-2G jest śmigłowcem pokładowym. Stanowi wersję rozwojową śmigłowca SH-2F Seasprite, opracowaną w latach 80. XX wieku. Zgodnie z pierwotnymi założeniami miał to być śmigłowiec operujący z krótkokadłubowych fregat typu Oliver Hazard Perry oraz fregat typu Knox, czyli z jednostek, które miały za małe pokłady dla śmigłowców SH-60 Seahawk. Po zakończeniu zimnej wojny marynarka wojenna USA została zredukowana, wobec czego rozpoczęto wycofywanie fregat typu Oliver Hazard Perry oraz typu Knox, a z nimi śmigłowców SH-2F i SH-2G. Skutkiem tego było poszukiwanie nowych użytkowników wycofanych śmigłowców. W ten sposób SH-2G trafiły na wyposażenie Egiptu, Australii, Nowej Zelandii i Polski.W roku 1999 podpisano polsko-amerykańskie porozumienie o przejęciu od US Navy dwóch fregat rakietowych klasy Oliver Hazard Perry. Ponieważ miały to być wersje z krótkim lądowiskiem, postanowiono także pozyskać śmigłowce SH-2. W styczniu 2001 roku podpisano kontrakt, na mocy którego z US Naval Air System Command przejęto cztery śmigłowce SH-2G (nr fabr. od 163543-163546), które miały stacjonować na pokładach pozyskanych fregat. Maszyny dostarczono do Polski w latach 2002-2003. Były to śmigłowce z ostatniej wyprodukowanej w USA serii (lata 1992-1993) i wcześniej służyły w dywizjonie HSL-94 US Navy. Przed przekazaniem ich Polsce dokonano ich przeglądu technicznego w zakładach Kamana. Potem maszyny trafiły do 28 Eskadry Lotniczej MW (od roku 2011 43 Baza Lotnictwa Morskiego). Według dostępnych informacji pozyskanie śmigłowców SH-2G kosztowało Polskę ok. 4 mln USD, poza tym podpisano kontrakt serwisowy o wartości ok. 16 mln USD z czego 30% kwoty pochodzi z programu FMS[
Kaman SH-2G Super Seasprite – amerykański morski śmigłowiec wielozadaniowy.
SH-2G jest śmigłowcem pokładowym. Stanowi wersję rozwojową śmigłowca SH-2F Seasprite, opracowaną w latach 80. XX wieku. Zgodnie z pierwotnymi założeniami miał to być śmigłowiec operujący z krótkokadłubowych fregat typu Oliver Hazard Perry oraz fregat typu Knox, czyli z jednostek, które miały za małe pokłady dla śmigłowców SH-60 Seahawk. Po zakończeniu zimnej wojny marynarka wojenna USA została zredukowana, wobec czego rozpoczęto wycofywanie fregat typu Oliver Hazard Perry oraz typu Knox, a z nimi śmigłowców SH-2F i SH-2G. Skutkiem tego było poszukiwanie nowych użytkowników wycofanych śmigłowców. W ten sposób SH-2G trafiły na wyposażenie Egiptu, Australii, Nowej Zelandii i Polski.W roku 1999 podpisano polsko-amerykańskie porozumienie o przejęciu od US Navy dwóch fregat rakietowych klasy Oliver Hazard Perry. Ponieważ miały to być wersje z krótkim lądowiskiem, postanowiono także pozyskać śmigłowce SH-2. W styczniu 2001 roku podpisano kontrakt, na mocy którego z US Naval Air System Command przejęto cztery śmigłowce SH-2G (nr fabr. od 163543-163546), które miały stacjonować na pokładach pozyskanych fregat. Maszyny dostarczono do Polski w latach 2002-2003. Były to śmigłowce z ostatniej wyprodukowanej w USA serii (lata 1992-1993) i wcześniej służyły w dywizjonie HSL-94 US Navy. Przed przekazaniem ich Polsce dokonano ich przeglądu technicznego w zakładach Kamana. Potem maszyny trafiły do 28 Eskadry Lotniczej MW (od roku 2011 43 Baza Lotnictwa Morskiego). Według dostępnych informacji pozyskanie śmigłowców SH-2G kosztowało Polskę ok. 4 mln USD, poza tym podpisano kontrakt serwisowy o wartości ok. 16 mln USD z czego 30% kwoty pochodzi z programu FMS[
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Okręty Polskiej Marynarki Wojennej Tom 28 ORP Ślązak
• Bell P-39 Airacobra
• Artyleria polowa Wojska Polskiego 1939-1945
• Amalia Krieger
• Słuszny wybór
• Jak powstała bomba atomowa
• Tito Zagadka stulecia
• Dopóki nie zamkniesz oczu
• Bułgarska epopeja 1915-1918 Tom 2. Front salonicki
• Kobiety, które zawładnęły Europą
• Bell P-39 Airacobra
• Artyleria polowa Wojska Polskiego 1939-1945
• Amalia Krieger
• Słuszny wybór
• Jak powstała bomba atomowa
• Tito Zagadka stulecia
• Dopóki nie zamkniesz oczu
• Bułgarska epopeja 1915-1918 Tom 2. Front salonicki
• Kobiety, które zawładnęły Europą