542 Sherman 75 mm vol. III
MilitariaRok wydania: 2022
ISBN: 978-83-721-954-25
Oprawa: miękka
Ilość stron: 54
Wymiary: 210 x 295
Tom: 542
Dostępność: Na półce
35.00 zł
Niniejsze opracowanie jest kolejną częścią monografii czołgu Medium Tank M4. Najpierw zostały opisane brytyjskie czołgi "Firefly" (Militaria nr 436) i w dwóch oublikacjach (nr 470 i 473) czołgi uzbrojone w armatę kalibru 76,2 mm i hałubicę kalibru 105 mm oraz czołg M4A3E2 "JUMBO". W kolejnej czołgi M4 i M4A1 z armatą 75 mm (nr 484), a następnie czołgi M4A2 i M4A4 także uzbrojone w armatę kalibru 75 mm (nr 514).
W kolejnej części "sagi" poświęconej czołgowi M4 zostaną opisane:
- M4A3 z silnikiem gaźnikowym Ford GAA i kadłubem spawanym, podwozie VVSS i HVSS, komory animucyjne suche (dry) i mokre (wet);
- M4A6 napędzane silnikiem wysokoprężnym Ordnance Engine RD-1820 i kadłubem spawano-odlewanym (Composite Hull);
- Czołgi pływające "Shermann" DD produkcji brytyjskiej i amerykańskiej.
W okresie II wojny światowej czołgi M4A3 i M4A6 z armatą kalibru 75 mm były używane w armii amerykańskiej, ponadto M4A3 trafił do jednostek pancernych U.S. Marine Corps. W okresie wojny nieliczne M4A3 zasiliły niektóre jednostki armii francuskiej, natomiast Brytyjczycy otrzymali tylko pojazdy przeznaczone do prób.
W kolejnej części "sagi" poświęconej czołgowi M4 zostaną opisane:
- M4A3 z silnikiem gaźnikowym Ford GAA i kadłubem spawanym, podwozie VVSS i HVSS, komory animucyjne suche (dry) i mokre (wet);
- M4A6 napędzane silnikiem wysokoprężnym Ordnance Engine RD-1820 i kadłubem spawano-odlewanym (Composite Hull);
- Czołgi pływające "Shermann" DD produkcji brytyjskiej i amerykańskiej.
W okresie II wojny światowej czołgi M4A3 i M4A6 z armatą kalibru 75 mm były używane w armii amerykańskiej, ponadto M4A3 trafił do jednostek pancernych U.S. Marine Corps. W okresie wojny nieliczne M4A3 zasiliły niektóre jednostki armii francuskiej, natomiast Brytyjczycy otrzymali tylko pojazdy przeznaczone do prób.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Ciężkie kołowe zmilitaryzowane żurawie przeładunkowe oraz ewakuacji i ratownictwa technicznego
• Brytyjski lotniskowiec HMS Hermes
• 544 Caproni-Reggiane RE. 2001 Falco II
• 485 Hotchkiss H35/H39 Tank Power vol. CCXIX
• 537 Polikarpow I-15, I-15bis
• 484 Sherman 75 mm vol. I Tank Power vol. CCXVIII
• Wschodzące słońce na Pacyfiku
• 540 M3A1 Scout Car Tank Power vol. CCLIX
• 546 SIAI S. 79
• 539 Valentine vol. I Tank Power vol. CCLIX
• Brytyjski lotniskowiec HMS Hermes
• 544 Caproni-Reggiane RE. 2001 Falco II
• 485 Hotchkiss H35/H39 Tank Power vol. CCXIX
• 537 Polikarpow I-15, I-15bis
• 484 Sherman 75 mm vol. I Tank Power vol. CCXVIII
• Wschodzące słońce na Pacyfiku
• 540 M3A1 Scout Car Tank Power vol. CCLIX
• 546 SIAI S. 79
• 539 Valentine vol. I Tank Power vol. CCLIX