Architektura Śląskiej Kolei Górskiej
Księży MłynRok wydania: 2014
ISBN: 978-83-7729-148-1
Oprawa: twarda
Ilość stron: 216
Wymiary: 210 x 295
Dostępność: Niedostępna
65.50 zł
Książka ta ukazuje nieznane dotąd wątki historyczne z okresu budowy Śląskiej Kolei Górskiej, prezentuje głównych budowniczych i twórców tej kolei, przedstawia architekturę stacji kolejowych z uwzględnieniem ich lokalizacji przestrzennej, zastosowanego budulca, wystroju architektonicznego oraz rozplanowania funkcjonalnego wnętrz najważniejszych obiektów dworcowych.
Wśród omawianych obiektów znalazły się: dworzec w Węglińcu, który uzyskał wystrój na miarę dworców berlińskich, neorenesansowy dworzec w Jeleniej Górze, a także kamienny neogotycki dworzec w Rybnicy.
W książce ukazane zostały także obiekty inżynieryjne linii, przedstawione parametry techniczne mostów, wiaduktów, przepustów i tuneli.
Wśród omawianych obiektów znalazły się: dworzec w Węglińcu, który uzyskał wystrój na miarę dworców berlińskich, neorenesansowy dworzec w Jeleniej Górze, a także kamienny neogotycki dworzec w Rybnicy.
W książce ukazane zostały także obiekty inżynieryjne linii, przedstawione parametry techniczne mostów, wiaduktów, przepustów i tuneli.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Zagłada Riese
• Węzeł kolejowy Bydgoszcz 1851-2014
• Polskie statki ratownicze
• 1945 Przełamanie MRU
• Kraków romański
• Początki kolei żelaznej w Krakowie
• Fortyfikacje Festung Breslau
• Architektura średniowieczna i nowożytna
• Architektura secesyjna w Galicji
• Architektura sakralna w początkach państwa polskiego (X-XIII wiek)
• Węzeł kolejowy Bydgoszcz 1851-2014
• Polskie statki ratownicze
• 1945 Przełamanie MRU
• Kraków romański
• Początki kolei żelaznej w Krakowie
• Fortyfikacje Festung Breslau
• Architektura średniowieczna i nowożytna
• Architektura secesyjna w Galicji
• Architektura sakralna w początkach państwa polskiego (X-XIII wiek)