![](/cache/images/spacer.gif)
![](/cache/images/spacer.gif)
Ciężkie samochody naprawcze oraz ewakuacji i ratownictwa na podwoziach Tatra
Cinderella BooksRok wydania: 2024
Seria: Technika wojskowa XXI wieku
ISBN: 978-83-7339-381-3
Oprawa: miękka
Ilość stron: 84
Wymiary: 165 x 240
Tom: 10
Dostępność: Na półce
44.00 zł
Opis wydawcy:
"Jest to pierwsze w ogóle tak kompleksowe omówienie ciężarówek Tatra jakie już są bądź mogą być stosowane w wojskowym szeroko rozumianym zabezpieczeniu ewakuacyjno-ratowniczym z elementami logistycznymi i nieraz inżynieryjnymi. Na początku były to podwozia 3-osiowe, a od lat 80. uzupełniły je podwozia 4-osiowe. Podwozia te stanowią bowiem doskonałą podstawę także dla ciężkich terenowych kołowych samochodów ewakuacji i ratownictwa technicznego. Już pierwszy pojazd tej kategorii – AV-15, przygotowany jeszcze w czasach Czechosłowacji, w swojej klasie taborowej wyróżniał się przodującymi parametrami. Nie inaczej było z opracowanym pod koniec lat 90. dla Zjednoczonych Emiratów Arabskich typem RV-20 SAS, który jednak skończył na etapie prototypu. Dalszy rozwój w tej kategorii jest utwierdzony przez model Treva-15 i powstały w kooperacji z polską firmą Szczęśniak PS – typ KWZT-3. Od 2022 roku rolę głównej propozycji pełni zaś typ Treva-30, w momencie swojego debiutu będący najlepszą konstrukcją tego rodzaju na świecie, uwzględniając wypadkową czynników ekonomicznych, strategicznych,. politycznych i użytkowych. Do tego podwozia Tatra z serii Force są wykorzystywane przez inne państwa do budowy analogicznych wyrobów. O tych wszystkich pojazdach traktuje ta monografia, która stanowi uzupełnienie innej monografii tego samego autora, także wydanej przez Wydawnictwo CB, a zatytułowanej „Wozy kołowe zabezpieczenia technicznego firmy Szczęśniak PS”
"Jest to pierwsze w ogóle tak kompleksowe omówienie ciężarówek Tatra jakie już są bądź mogą być stosowane w wojskowym szeroko rozumianym zabezpieczeniu ewakuacyjno-ratowniczym z elementami logistycznymi i nieraz inżynieryjnymi. Na początku były to podwozia 3-osiowe, a od lat 80. uzupełniły je podwozia 4-osiowe. Podwozia te stanowią bowiem doskonałą podstawę także dla ciężkich terenowych kołowych samochodów ewakuacji i ratownictwa technicznego. Już pierwszy pojazd tej kategorii – AV-15, przygotowany jeszcze w czasach Czechosłowacji, w swojej klasie taborowej wyróżniał się przodującymi parametrami. Nie inaczej było z opracowanym pod koniec lat 90. dla Zjednoczonych Emiratów Arabskich typem RV-20 SAS, który jednak skończył na etapie prototypu. Dalszy rozwój w tej kategorii jest utwierdzony przez model Treva-15 i powstały w kooperacji z polską firmą Szczęśniak PS – typ KWZT-3. Od 2022 roku rolę głównej propozycji pełni zaś typ Treva-30, w momencie swojego debiutu będący najlepszą konstrukcją tego rodzaju na świecie, uwzględniając wypadkową czynników ekonomicznych, strategicznych,. politycznych i użytkowych. Do tego podwozia Tatra z serii Force są wykorzystywane przez inne państwa do budowy analogicznych wyrobów. O tych wszystkich pojazdach traktuje ta monografia, która stanowi uzupełnienie innej monografii tego samego autora, także wydanej przez Wydawnictwo CB, a zatytułowanej „Wozy kołowe zabezpieczenia technicznego firmy Szczęśniak PS”
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Kresy w oczach oficerów KOP
• Artyleria polowa Wojska Polskiego 1918-1939
• 251 Śmigłowiec szturmowy Bell AH-1G Cobra
• Chłapowscy
• Dzień barbarzyńców 9 sierpnia 378 roku
• Czciciele Szatana
• Kolej na Dolnym Śląsku w latach 1945-1949
• 1942 poligon czerwonych generałów
• Al-Asad
• Kolejowym bajpasem z Trójmiasta do Kartuz
• Artyleria polowa Wojska Polskiego 1918-1939
• 251 Śmigłowiec szturmowy Bell AH-1G Cobra
• Chłapowscy
• Dzień barbarzyńców 9 sierpnia 378 roku
• Czciciele Szatana
• Kolej na Dolnym Śląsku w latach 1945-1949
• 1942 poligon czerwonych generałów
• Al-Asad
• Kolejowym bajpasem z Trójmiasta do Kartuz