Katastrofy i wypadki kolejowe w Polsce
EurosprinterRok wydania: 2016
ISBN: 978-83-63652-22-7
Oprawa: miękka
Ilość stron: 402
Wymiary: 165 x 235
Dostępność: Niedostępna
63.00 zł
Publikowane co roku badania bezpieczeństwa środków transportu niezbicie dowodzą, że w Europie koleje są obecnie najbezpieczniejszym środkiem transportu. Nie inaczej jest w Polsce, w której tylko w 2015 roku w wypadkach drogowych zginęły aż 2904 osoby, a 39457 zostało rannych, podczas gdy w tym samym czasie nie ucierpiał ani jeden pasażer pociągu. Z pewnością przyczynił się do tego zarówno rozwój łączności, systemów sterowania ruchem kolejowym jak też znacznie restrykcyjnie przestrzegany czas pracy pracowników. Niestety nie zawsze tak było. W przeszłości koleje na ziemiach polskich były areną wielu bardzo tragicznych katastrof, a nierzadko także heroicznych działań zarówno samych kolejarzy jak i tych którzy ratowali ofiary tych nieszczęśliwych zdarzeń.
Autorom udało się opisać aż 400 wypadków kolejowych począwszy od 1852 do 2012 roku. Najbardziej spektakularne i tragiczne to oczywiście czołowe zderzenia pociągów, ale poza nimi czytelnicy będą mogli tu znaleźć opisy tak ciekawych zdarzeń jak: próba wykolejenia pociągu z Benito Mussolinim, „pociągi widma”, które samowolnie ruszyły na szlak, bandyckie napady na pociągi jakby z westernów, pożary spowodowane przez pasażerów przemycających spirytualia i wiele innych…
Autorzy nie tylko starali się odtworzyć przebieg dramatycznych zdarzeń ale umiejętnie wplatali w treść także kulisy zdarzeń, cenne informacje o stacjach czy taborze, dialogi kolejarzy czy opinie ekspertów z komisji badających katastrofy. Czytelnik może przez to jeszcze bardziej wczuć się w atmosferę tych dramatycznych wydarzeń, przez które przechodzili ich uczestnicy.
Autorom udało się opisać aż 400 wypadków kolejowych począwszy od 1852 do 2012 roku. Najbardziej spektakularne i tragiczne to oczywiście czołowe zderzenia pociągów, ale poza nimi czytelnicy będą mogli tu znaleźć opisy tak ciekawych zdarzeń jak: próba wykolejenia pociągu z Benito Mussolinim, „pociągi widma”, które samowolnie ruszyły na szlak, bandyckie napady na pociągi jakby z westernów, pożary spowodowane przez pasażerów przemycających spirytualia i wiele innych…
Autorzy nie tylko starali się odtworzyć przebieg dramatycznych zdarzeń ale umiejętnie wplatali w treść także kulisy zdarzeń, cenne informacje o stacjach czy taborze, dialogi kolejarzy czy opinie ekspertów z komisji badających katastrofy. Czytelnik może przez to jeszcze bardziej wczuć się w atmosferę tych dramatycznych wydarzeń, przez które przechodzili ich uczestnicy.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Kolej między wojnami 1918-1939
• Katastrofy - Awarie - Uszkodzenia w polskim lotnictwie wojskowym 1971-1980
• Tramwajem przez piekło
• Wolna droga! Album fotografii z lat 1973-2000
• Wojny i konflikty zbrojne po 1945 roku tom 2
• Kolej wąskotorowa Wieluń - Praszka - Olesno
• Księgozbiory rozproszone Losy księgozbiorów historycznych po II wojnie światowej
• Honwedzi, emisariusze, legioniści
• Skarb generała. Tropem tajemnic Szczeliny Jeleniogórskiej
• Małolitrażowe samochody popularne FSO
• Katastrofy - Awarie - Uszkodzenia w polskim lotnictwie wojskowym 1971-1980
• Tramwajem przez piekło
• Wolna droga! Album fotografii z lat 1973-2000
• Wojny i konflikty zbrojne po 1945 roku tom 2
• Kolej wąskotorowa Wieluń - Praszka - Olesno
• Księgozbiory rozproszone Losy księgozbiorów historycznych po II wojnie światowej
• Honwedzi, emisariusze, legioniści
• Skarb generała. Tropem tajemnic Szczeliny Jeleniogórskiej
• Małolitrażowe samochody popularne FSO