Kolej w prowincji poznańskiej i śląskiej
Księży MłynRok wydania: 2013
ISBN: 978-83-7729-192-4
Oprawa: twarda
Ilość stron: 336
Wymiary: 210 x 295
Dostępność: Na półce
89.90 zł
Niniejsza książka ukazuje funkcjonowanie kolei w prowincjach poznańskiej i śląskiej od momentu jej powstania do roku 1914 r. Autor omówił tutaj nieznane dotąd szerzej problemy administracyjne, zjawiska społeczne oraz architektoniczno-inżynieryjne wpływające na funkcjonowanie kolei w okresie jej najintensywniejszego rozwoju. Istotą tej publikacji jest zbadanie przemian, jakie niosło ze sobą pojawienie się kolei, przez pryzmat osób, które w największym stopniu przyczyniły się do jej powstania, dynamicznego rozwoju i sprawnego funkcjonowania. Reguły panujące podczas budowy kolei, ukazano przez zestawienie dwóch prowincji różniących się pod wieloma względami. Dzięki temu możliwe stało się wydobycie złożoności problemu zarządzania tak olbrzymim i wciąż rosnącym organizmem, jakim jest kolej, przedstawienie ewolucji i postępu myśli architektonicznej i inżynieryjnej oraz postaw społecznych wobec kolei.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Album wyposażenia Wojska Polskiego
• Galicja na torach
• Lokomotywy. Polskie konstrukcje
• Armia rzymska na wojnie 100 p.n.e.-200 n.e.
• Kolej Wolsztyn – Luboń (Poznań)
• Rozważania o historii śmierci
• Flandria 1940
• Kolej Wałbrzych - Kłodzko
• Schroniska górskie w Polsce
• Krajobraz z koleją. Drogi żelazne Wielkopolski
• Galicja na torach
• Lokomotywy. Polskie konstrukcje
• Armia rzymska na wojnie 100 p.n.e.-200 n.e.
• Kolej Wolsztyn – Luboń (Poznań)
• Rozważania o historii śmierci
• Flandria 1940
• Kolej Wałbrzych - Kłodzko
• Schroniska górskie w Polsce
• Krajobraz z koleją. Drogi żelazne Wielkopolski