Koleją przez Łódź
Księży MłynRok wydania: 2017
ISBN: 978-83-7729-364-5
Oprawa: twarda
Ilość stron: 204
Wymiary: 210 x 295
Dostępność: Na półce
80.00 zł
Minimalistyczne industrialne wnętrze, przestronne perony, nowoczesne przeszklenia i tradycyjne detale. Funkcjonalność, prostota i harmonia form. Łodzianie czekali na niego z niecierpliwością. Dworzec Łódź Fabryczna zachwycił. Jego otwarcie stało się ogromnym wydarzeniem w życiu Łodzi i jej mieszkańców. Z centrum miasta zniknęły place do rozładunku wagonów towarowych i dawne magazyny. Infrastruktura kolejowa została schowana pod ziemią. Piękny nowoczesny dworzec powstał z tradycji i nierozerwalnie wiąże się z historią łódzkiej kolei.
Monografia Koleją przez Łódź. Historia łódzkiej kolei Christiana Jensena i Michała Jerczyńskiego opowiada o tym, jak szybko rozwijający się przemysł sprawił, że kolejowe połączenie miasta z resztą kraju okazało się niezbędne. O tym, jak powstała Droga Żelazna Fabryczno-Łódzka, jak budowano pierwszą łódzką stację kolejową, jak poprowadzono kolej obwodową. Przebudowy, uruchamianie nowych odcinków, modernizacje, inwestycje i projekty były świadectwem burzliwych dziejów i procesów zachodzących na kolei w Łodzi. XXI wiek to już nowa europejska rzeczywistość. To czas nieustannych zmian organizacyjnych, znaczących inwestycji, wielkich projektów, które wciąż zmieniają kolej, ale i miasto. Przyszłość to tunel średnicowy, który wprowadzi Łódź na mapę międzynarodowych połączeń kolejowych. Autorzy podjęli się więc ważnego ogromnego zadania – ukazali łódzką kolej od momentu jej powstania po dziś dzień.
To wyjątkowe opracowanie wzbogacił unikalny materiał ikonograficzny (archiwalne i współczesne zdjęcia, mapy, rozkłady jazdy, projekty budynków kolejowych) oraz słownik terminów związanych z kolejnictwem.
Monografia Koleją przez Łódź. Historia łódzkiej kolei Christiana Jensena i Michała Jerczyńskiego opowiada o tym, jak szybko rozwijający się przemysł sprawił, że kolejowe połączenie miasta z resztą kraju okazało się niezbędne. O tym, jak powstała Droga Żelazna Fabryczno-Łódzka, jak budowano pierwszą łódzką stację kolejową, jak poprowadzono kolej obwodową. Przebudowy, uruchamianie nowych odcinków, modernizacje, inwestycje i projekty były świadectwem burzliwych dziejów i procesów zachodzących na kolei w Łodzi. XXI wiek to już nowa europejska rzeczywistość. To czas nieustannych zmian organizacyjnych, znaczących inwestycji, wielkich projektów, które wciąż zmieniają kolej, ale i miasto. Przyszłość to tunel średnicowy, który wprowadzi Łódź na mapę międzynarodowych połączeń kolejowych. Autorzy podjęli się więc ważnego ogromnego zadania – ukazali łódzką kolej od momentu jej powstania po dziś dzień.
To wyjątkowe opracowanie wzbogacił unikalny materiał ikonograficzny (archiwalne i współczesne zdjęcia, mapy, rozkłady jazdy, projekty budynków kolejowych) oraz słownik terminów związanych z kolejnictwem.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Łódź. Pałace i wille
• Koleją przez Łódź. Łódzkie stacje kolejowe
• Łódź 1905 Kulisy rewolucji
• Monumenta et Memoria. Cmentarz żydowski w Łodzi
• Kawa na Petersburskiej czyli spacer po XIX-wiecznym Piotrkowie
• Karl Dedecius
• Ewolucja światła
• Kolej wąskotorowa Rogów-Rawa-Biała
• Kawaleryjskie szaszki radzieckie w Wojsku Polskim
• Z letnikami nad Pilicę
• Koleją przez Łódź. Łódzkie stacje kolejowe
• Łódź 1905 Kulisy rewolucji
• Monumenta et Memoria. Cmentarz żydowski w Łodzi
• Kawa na Petersburskiej czyli spacer po XIX-wiecznym Piotrkowie
• Karl Dedecius
• Ewolucja światła
• Kolej wąskotorowa Rogów-Rawa-Biała
• Kawaleryjskie szaszki radzieckie w Wojsku Polskim
• Z letnikami nad Pilicę