M/s Piłsudski Duma II Rzeczypospolitej Polskiej
Porta MareRok wydania: 2015
ISBN: 978-83-62022-01-4
Oprawa: twarda
Ilość stron: 160
Wymiary: 300 x 220
Dostępność: Niedostępna
57.60 zł
M/s "Piłsudski", gdy w sierpniu 1935 r. wchodził do służby w polskiej flocie, był nie tylko najokazalszym spośród czterech eksploatowanych wtedy transatlantyków, ale przede wszystkim największym i najnowocześniejszym statkiem handlowym, jaki kiedykolwiek pływał pod biało-czerwoną banderą. Był dumą i chlubą wszystkich Polaków, również tych mieszkających z dala od Polski. Tych ostatnich skutecznie leczył z kompleksów, że pochodzą z biednego, bez morskich tradycji, kraju. W każdym, pierwszy raz odwiedzanym porcie, witały go wielotysięczne tłumy, złożone głównie z przedstawicieli miejscowej Polonii.
M/s "Piłsudski" oprócz swojej zasadniczej funkcji, którą stanowił przewóz pasażerów między Gdynią i Kopenhagą a Nowym Jorkiem i Halifaksem, pełnił również rolę pływającego salonu polskiej kultury i sztuki w najlepszym tego słowa znaczeniu. W tym celu do wyposażenia statku i wystroju jego wnętrz zaangażowano 80 najwybitniejszych polskich artystów malarzy i projektantów.
Nieco gorsza dzielność morska "Piłsudskiego", niż wybudowanego 8 miesięcy później jego bliźniaka "Batorego", sprawiły, że to właśnie on w okresach najgorszej pogody na Północnym Atlantyku, był zatrudniany na zazwyczaj wtedy spokojnym Morzu Karaibskim. Wypływał z Nowego Jorku w kilka rejsów wycieczkowych z turystami amerykańskimi na pokładzie. Każdego roku latem odbywał też co najmniej dwie podróże turystyczne z Gdyni, przeważnie na norweskie fiordy i do stolic państw bałtyckich.
M/s "Piłsudski" oprócz swojej zasadniczej funkcji, którą stanowił przewóz pasażerów między Gdynią i Kopenhagą a Nowym Jorkiem i Halifaksem, pełnił również rolę pływającego salonu polskiej kultury i sztuki w najlepszym tego słowa znaczeniu. W tym celu do wyposażenia statku i wystroju jego wnętrz zaangażowano 80 najwybitniejszych polskich artystów malarzy i projektantów.
Nieco gorsza dzielność morska "Piłsudskiego", niż wybudowanego 8 miesięcy później jego bliźniaka "Batorego", sprawiły, że to właśnie on w okresach najgorszej pogody na Północnym Atlantyku, był zatrudniany na zazwyczaj wtedy spokojnym Morzu Karaibskim. Wypływał z Nowego Jorku w kilka rejsów wycieczkowych z turystami amerykańskimi na pokładzie. Każdego roku latem odbywał też co najmniej dwie podróże turystyczne z Gdyni, przeważnie na norweskie fiordy i do stolic państw bałtyckich.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• M5A1 Stuart
• Mayday!.. Mayday!...
• M jak morderca
• Polak w carskim mundurze
• Tajne wynalazki lotnicze Polaków. Rosja 1870-1917
• 225 Wojskowe samochody ciężarowo-terenowe Star 660/266
• Mieszko wnuk Mieszka
• Parowozy wąskotorowe produkcji polskiej
• Motoryzacja
• Dziennik podróży do Polski 1635 - 1636
• Mayday!.. Mayday!...
• M jak morderca
• Polak w carskim mundurze
• Tajne wynalazki lotnicze Polaków. Rosja 1870-1917
• 225 Wojskowe samochody ciężarowo-terenowe Star 660/266
• Mieszko wnuk Mieszka
• Parowozy wąskotorowe produkcji polskiej
• Motoryzacja
• Dziennik podróży do Polski 1635 - 1636