Motorowery w PRL
VesperRok wydania: 2018
ISBN: 978-83-7731-306-0
Oprawa: twarda
Ilość stron: 392
Wymiary: 215 x 215
Dostępność: Dostępna za 3-5 dni
61.50 zł
Motorowery to bardzo ważne pojazdy w naszej historii! Choć dziś jeździmy nowoczesnymi samochodami lub szybkimi motocyklami, to właśnie poczciwe Komary, Romety czy importowane Jawki były dla większości z nas początkiem przygody z motoryzacją. Pierwszym pojazdem silnikowym, którym jeździliśmy.
Przedwojenna historia to krajowe „setki”, które były ówczesnymi motorowerami. Pamiętne marki: SHL, Podkowa, Niemen, Perkun, Wul-Gum oraz spora gama pojazdów zagranicznych. Powojenna historia motorowerów rozpoczęła się zaś w 1956 roku od modeli Ryś i Żak. Niedługo po nich pojawiły się pierwsze Komary. W kolejnych latach to właśnie motorowery były najliczniej produkowanymi pojazdami silnikowymi w naszym kraju. Każdego roku na rynek trafiało ich 150–200 tysięcy. Krajową produkcję wspierał import między innymi takich marek jak Simson czy Jawa.
W latach 60. XX wieku na naszych drogach królowały Komary w różnych wersjach. Lata 70. i 80. należały do Rometów, z ich największą gwiazdą, czyli motorynką.
Rola motorowerów w historii motoryzacyjnej i społecznej naszego kraju była ogromna. Z jednej strony były bardzo przydatnymi pojazdami w gospodarstwach wiejskich, z drugiej – marzeniem nastolatków mieszkających w miastach. A pomiędzy nimi ogromna lista celów, do jakich używano motorowerów oraz masa przygód, jakich dostarczały.
Przedwojenna historia to krajowe „setki”, które były ówczesnymi motorowerami. Pamiętne marki: SHL, Podkowa, Niemen, Perkun, Wul-Gum oraz spora gama pojazdów zagranicznych. Powojenna historia motorowerów rozpoczęła się zaś w 1956 roku od modeli Ryś i Żak. Niedługo po nich pojawiły się pierwsze Komary. W kolejnych latach to właśnie motorowery były najliczniej produkowanymi pojazdami silnikowymi w naszym kraju. Każdego roku na rynek trafiało ich 150–200 tysięcy. Krajową produkcję wspierał import między innymi takich marek jak Simson czy Jawa.
W latach 60. XX wieku na naszych drogach królowały Komary w różnych wersjach. Lata 70. i 80. należały do Rometów, z ich największą gwiazdą, czyli motorynką.
Rola motorowerów w historii motoryzacyjnej i społecznej naszego kraju była ogromna. Z jednej strony były bardzo przydatnymi pojazdami w gospodarstwach wiejskich, z drugiej – marzeniem nastolatków mieszkających w miastach. A pomiędzy nimi ogromna lista celów, do jakich używano motorowerów oraz masa przygód, jakich dostarczały.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Montownie samochodów II Rzeczypospolitej
• Motocyklem w poszukiwaniu idei
• Marynarka Wojenna II RP w fotografii ze zbiorów Muzeum Okręgowego w Toruniu
• Wehrmacht. Uzbrojenie. Tom 1
• Rozstrzelani za uratowanie kobiety
• Najnowsze uzbrojenie Wojska Polskiego. Siły lądowe
• Traktory i kombajny PRL-u
• Czołgista
• Motoryzacja w Polsce
• Moździerz piechoty 81 mm wz. 31
• Motocyklem w poszukiwaniu idei
• Marynarka Wojenna II RP w fotografii ze zbiorów Muzeum Okręgowego w Toruniu
• Wehrmacht. Uzbrojenie. Tom 1
• Rozstrzelani za uratowanie kobiety
• Najnowsze uzbrojenie Wojska Polskiego. Siły lądowe
• Traktory i kombajny PRL-u
• Czołgista
• Motoryzacja w Polsce
• Moździerz piechoty 81 mm wz. 31