


Muzyka polska po Szymanowskim
Polskie Wydawnictwo MuzyczneRok wydania: 2024
ISBN: 978-83-224-0969-5
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 488
Wymiary: 170 x 225
Dostępność: Na półce
49.00 zł
Muzyka polska po Szymanowskim to tak naprawdę opowieść o tym, z jakimi trudnościami mierzyli się kompozytorzy od lat 40. do końca lat 90. i jakie miało to efekty. Autor nierozerwalnie wiąże ich twórczość z wydarzeniami, które w tym czasie miały miejsce w Polsce i poza jej granicami. Pokazuje sukcesy prawykonań, dalsze losy utworów oraz ich perypetie, ale przede wszystkim zagłębia się w same dzieła drugiej połowy XX wieku, analizując dogłębnie techniki kompozytorskie, inspiracje oraz dobór instrumentów i głosów. Całość podzielona została na 5 części.
W pierwszej z nich autor analizuje muzykę na tle społeczno-kulturowych wstrząsów w międzywojennej Polsce, okupacji niemieckiej oraz powstania i upadku socrealizmu.
Część II koncentruje się na czasach odwilży i roli Warszawskiej Jesieni.
Część III natomiast jest skupiona wokół serializmu, aleatoryzmu, dodekafonii, minimalizmu, punktualizmu i innych zyskujących wtedy na popularności technik kompozytorskich.
W kolejnej części, oczywiście, pojawiają się kwestie tożsamości narodowej i postmodernistycznego spojrzenia kompozytorów na przyszłość. Ostatnia część, w większości napisana specjalnie do pierwszego polskiego wydania, nakierowana jest na muzykę ostatnich lat, instytucje pielęgnujące polską kulturę muzyczną, nowe technologie oraz próby i możliwości docierania kompozytorów do współczesnych słuchaczy.
W pierwszej z nich autor analizuje muzykę na tle społeczno-kulturowych wstrząsów w międzywojennej Polsce, okupacji niemieckiej oraz powstania i upadku socrealizmu.
Część II koncentruje się na czasach odwilży i roli Warszawskiej Jesieni.
Część III natomiast jest skupiona wokół serializmu, aleatoryzmu, dodekafonii, minimalizmu, punktualizmu i innych zyskujących wtedy na popularności technik kompozytorskich.
W kolejnej części, oczywiście, pojawiają się kwestie tożsamości narodowej i postmodernistycznego spojrzenia kompozytorów na przyszłość. Ostatnia część, w większości napisana specjalnie do pierwszego polskiego wydania, nakierowana jest na muzykę ostatnich lat, instytucje pielęgnujące polską kulturę muzyczną, nowe technologie oraz próby i możliwości docierania kompozytorów do współczesnych słuchaczy.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Książka na wojnie
• Nieznane oblicze Wikingów
• Jagiellonowie i ich świat. Bogactwo i ubóstwo Jagiellonów
• Ser i robaki
• Poetycka tanatosonika
• Neofuturzy i futuryści
• Czołg PzKpfw.VI Tiger I
• Pogórze Przemyskie
• Celebryci, skandale i sensacje Drugiej Rzeczypospolitej
• Sekrety od Kampinosu po Zegrze
• Nieznane oblicze Wikingów
• Jagiellonowie i ich świat. Bogactwo i ubóstwo Jagiellonów
• Ser i robaki
• Poetycka tanatosonika
• Neofuturzy i futuryści
• Czołg PzKpfw.VI Tiger I
• Pogórze Przemyskie
• Celebryci, skandale i sensacje Drugiej Rzeczypospolitej
• Sekrety od Kampinosu po Zegrze