książki historyczne
Oferta wydawnictwaPolecamy w sieciKatalog do pobrania

Kategoria ludzie, czasy, obyczaje
Okres historyczny historia najnowsza
O komunikacji medialnej w czasie pandemii COVID-19

O komunikacji medialnej w czasie pandemii COVID-19

Bryła W. UMCS
Rok wydania: 2024
ISBN: 978-83-227-9806-5

Oprawa: miękka
Ilość stron: 210
Wymiary: 170 x 240

Dostępność: Na półce

42.00 zł


Książka O komunikacji medialnej w czasie pandemii COVID-19 jest poświęcona praktykom dyskursywnym wykrystalizowanym w przekazie medialnym narastającym wokół problemów społecznych wywołanych wirusem SARS-CoV-2. W roku 2021, w czasie gdy pandemia koronawirusa z wolna wygasała, ukazała się pierwsza monografia Autorek pt. Retoryka „okołokoronawirusowa”. Szkice językowo-kulturowe (Wydawnictwo UMCS).

Ponowne opracowanie problemu, jak wyjaśniają Autorki, znajduje uzasadnienie w mnogości zagadnień, dotąd nieomawianych, a które można było dostrzec i właściwie zinterpretować dopiero z perspektywy ponad 3 lat od wybuchu pandemii. Niniejsza książka to językoznawczo-kulturowa analiza praktyk dyskursywnych stosowanych w przekazie medialnym dotyczącym pandemii i obejmuje dyskurs z zakresu komunikacji urzędowo-dyrektywnej, medyczno-eksperckiej, ekonomiczno-biznesowej, religijnej i społecznej. Ze względu na swoje niewątpliwe walory dokumentacyjne stanowić ona będzie, podobnie jak poprzednia książka Autorek, pozycję o wartości ponadczasowej.

Z recenzji prof. dr. hab. Tomasza Lisowskiego,
kierownika Zakładu Lingwistyki Antropologicznej, UAM



Oferta wydawnictwa Polecamy w sieci Katalog do pobrania