Obraz Hiszpanii w Historii naturalnej Pliniusza Starszego
Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół NaukRok wydania: 2016
Seria: Gnieźnieńskie Studia Europejskie - Monografie
ISBN: 978-83-7654-377-2
Oprawa: miękka
Ilość stron: 440
Wymiary: 170 x 240
Dostępność: Niedostępna
35.70 zł
Literatura to obraz rzeczywistości "przefiltrowany" przez autora, gatunek literacki oraz epokę w której przyszło żyć i tworzyć twórcy. Pliniusz Starszy, rzymski uczony i pnący się po szczeblach administracji rzymskiej urzędnik, stworzył monumentalną encyklopedię pt. "Naturalis historia" w dobie panowania dynastii flawijskiej (69-96 po Chr.), tj. w czasach głębokiej transformacji Imperium Rzymskiego. Transformacji, w której istotną rolę odgrywał wraz ze swymi bogactwami, nasyceniem kulturą rzymską. Półwysep Iberyjski, nazywany współcześnie starożytnym "Eldorado". Celem książki jest ukazanie na ile dzieło o charakterze naukowym, jakim niewątpliwie jest encyklopedia, przesiąknięte jest ideologią rzymską, w tym polityką; na ile obraz Hiszpanii (geografii, podziału administracyjnego, urbanizacji i bogactw naturalnych), wpisany w trzydziestosiedmiotomowe dzieło zależy od uczoności autora dzieła, rzymskiego encyklopedyzmu oraz od ideologii rzymskiej czasów flawijskich.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Odkrywcy grobu Faraona
• Obraz cywilnych struktur państwa podziemnego 1939–1944 w opisie wspomnieniowym
• Obraz Łodzi w piśmiennictwie pozytywistyczno-młodopolskim
• Obrona Sokratesa
• Wojna domowa
• Schronienie uchodźców
• Teodora, moja miłość
• Tam gdzie kończy się świat
• Obraz osiemnastowiecznej Turcji w Obserwacjach politycznych Państwa Tureckiego... Józefa Mikoszy (1787)
• Między mitem a kiczem
• Obraz cywilnych struktur państwa podziemnego 1939–1944 w opisie wspomnieniowym
• Obraz Łodzi w piśmiennictwie pozytywistyczno-młodopolskim
• Obrona Sokratesa
• Wojna domowa
• Schronienie uchodźców
• Teodora, moja miłość
• Tam gdzie kończy się świat
• Obraz osiemnastowiecznej Turcji w Obserwacjach politycznych Państwa Tureckiego... Józefa Mikoszy (1787)
• Między mitem a kiczem