Od poligonu artyleryjskiego do lotniska turystycznego
PTH Oddział w Nowym TarguRok wydania: 2010
ISBN: 978-83-60306-56-7
Oprawa: miękka
Ilość stron: 16
Wymiary: 145 x 205
Dostępność: Na półce
12.10 zł
Praca wydana z okazji przypadającej w 2010 roku 80-tej rocznicy otwarcia pierwszego lotniska turystycznego w Polsce.
W latach 80-tych XIX w. na terenie lotniska istniał poligon artyleryjski, na którym startował m.in. balony obserwacyjne, ćwiczące z jednostkami artyleryjskim z Twierdzy Kraków i Przemyśl. Po odzyskaniu przez Polskę niepodległości poligon przejęło wojsko polskie, lokując tutaj m.in. dywizjon 1 pułku artylerii górskiej. W latach dwudziestych XX w. latały stąd samoloty 2 Pułku Lotniczego, współpracujące z oddziałami piechoty ćwiczącymi na poligonie w Czarnym Dunajcu. W roku 1930 r. gościł na lotnisku z inspekcją przedstawiciel japońskiego Sztabu Generalnego.
Na nowotarskim lotnisku uroczyście otwartym 3 sierpnia 1930 r., odbyły się Podhalańskie Zloty Awionetek, działało także prężnie miejscowe koło LOPP organizujące bardzo popularną imprezę Tydzień Lotniczy. Było ono również lotniskiem etapowym ogólnopolskim rajdzie samolotowym „Lot Południowo- Zachodni Polski”.
Wybuch II wojny światowej przerwał rozwój lotniska w Nowym Targu. W tym okresie było ono wykorzystywane przez Luftwaffe, jako lotnisko zapasowe.
W latach 80-tych XIX w. na terenie lotniska istniał poligon artyleryjski, na którym startował m.in. balony obserwacyjne, ćwiczące z jednostkami artyleryjskim z Twierdzy Kraków i Przemyśl. Po odzyskaniu przez Polskę niepodległości poligon przejęło wojsko polskie, lokując tutaj m.in. dywizjon 1 pułku artylerii górskiej. W latach dwudziestych XX w. latały stąd samoloty 2 Pułku Lotniczego, współpracujące z oddziałami piechoty ćwiczącymi na poligonie w Czarnym Dunajcu. W roku 1930 r. gościł na lotnisku z inspekcją przedstawiciel japońskiego Sztabu Generalnego.
Na nowotarskim lotnisku uroczyście otwartym 3 sierpnia 1930 r., odbyły się Podhalańskie Zloty Awionetek, działało także prężnie miejscowe koło LOPP organizujące bardzo popularną imprezę Tydzień Lotniczy. Było ono również lotniskiem etapowym ogólnopolskim rajdzie samolotowym „Lot Południowo- Zachodni Polski”.
Wybuch II wojny światowej przerwał rozwój lotniska w Nowym Targu. W tym okresie było ono wykorzystywane przez Luftwaffe, jako lotnisko zapasowe.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Zielonka zapomniane lotnisko września 1939
• Pruskie garnizony wojskowe w Poznańskiem, Prusach Zachodnich i na Górnym Śląsku
• 85 lat garnizonu WP w Przemyślu
• Od nazistowskiej twierdzy do polskich koszar
• Nowy Targ 1867-1918
• Małopolska i Podhale w latach Wielkiej Wojny 1914-1918
• Związek Górali Spisza i Orawy
• Wał Pomorski
• Atlas fortyfikacji województwa śląskiego
• Cień ojca
• Pruskie garnizony wojskowe w Poznańskiem, Prusach Zachodnich i na Górnym Śląsku
• 85 lat garnizonu WP w Przemyślu
• Od nazistowskiej twierdzy do polskich koszar
• Nowy Targ 1867-1918
• Małopolska i Podhale w latach Wielkiej Wojny 1914-1918
• Związek Górali Spisza i Orawy
• Wał Pomorski
• Atlas fortyfikacji województwa śląskiego
• Cień ojca