Ostre cięcie. Jak niszczono polską kolej
Wydawnictwo Krytyki PolitycznejISBN: 978-83-66232-33-4
Oprawa: miękka
Ilość stron: 269
Wymiary: 130 x 205
Dostępność: Dostępna za 3-5 dni
38.00 zł
Wielkie reformy, miliardy z Unii na zrównoważony rozwój, rekordy prędkości pociągów i ilości pasażerów, a tymczasem polskimi kolejami w III RP wciąż jeździ mniej ludzi niż w PRL-u, a najnowsze tabory mają problem z osiągnięciem czasu przejazdów sprzed wojny. Co się stało, że jest tak dobrze, skoro jest tak źle?
To nie tylko efekt propagandy kolejnych ministrów, dyrektorów i prezesów spółek kolejowych, ale również skutek celowej polityki polskich rządów, niezależnie od opcji politycznej. Polscy decydenci - wbrew światowym trendom i eksperckiej wiedzy - przyjęli sobie za cel likwidację „nierentownej” infrastruktury, odbierając całym miastom i miasteczkom ich „okno na świat”.
Czy zapaść polskiej kolei była niemożliwa do uniknięcia? Karol Trammer nie tylko opisuje kto i jak likwidował polską kolej, ale również wskazuje na polityczne mechanizmy, które sprawiły, że stała się możliwa ta piękna katastrofa polskiego kolejnictwa, a także całkiem naoczne katastrofy jak w Szczekocinach, na stacji Baby, czy w Korzybiu.
To nie tylko efekt propagandy kolejnych ministrów, dyrektorów i prezesów spółek kolejowych, ale również skutek celowej polityki polskich rządów, niezależnie od opcji politycznej. Polscy decydenci - wbrew światowym trendom i eksperckiej wiedzy - przyjęli sobie za cel likwidację „nierentownej” infrastruktury, odbierając całym miastom i miasteczkom ich „okno na świat”.
Czy zapaść polskiej kolei była niemożliwa do uniknięcia? Karol Trammer nie tylko opisuje kto i jak likwidował polską kolej, ale również wskazuje na polityczne mechanizmy, które sprawiły, że stała się możliwa ta piękna katastrofa polskiego kolejnictwa, a także całkiem naoczne katastrofy jak w Szczekocinach, na stacji Baby, czy w Korzybiu.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Okraina Królestwa Polskiego
• Między Altransztadem a Połtawą
• Polska 1939. Pierwsi przeciw Hitlerowi
• 1922-1997. 75 rocznica przyłączenia części Górnego Śląska do Rzeczypospolitej; 75 rocznica przybycia do Tarnowskich Gór Pułku 3 Ułanów Śląskich oraz 11 Pułku Piechoty
• Dzieje górnictwa i hutnictwa na Górnym Śląsku do roku 1806
• Dzieje handlu żydowskiego na ziemiach polskich t. 1
• Imamowie. Mędrcy półksiężyca
• Piękne, użyteczne, zbędne... Obiekty kolejowe w Polsce
• W rajskiej dolinie wśród zielska
• Samochody i rajdy w II Rzeczypospolitej
• Między Altransztadem a Połtawą
• Polska 1939. Pierwsi przeciw Hitlerowi
• 1922-1997. 75 rocznica przyłączenia części Górnego Śląska do Rzeczypospolitej; 75 rocznica przybycia do Tarnowskich Gór Pułku 3 Ułanów Śląskich oraz 11 Pułku Piechoty
• Dzieje górnictwa i hutnictwa na Górnym Śląsku do roku 1806
• Dzieje handlu żydowskiego na ziemiach polskich t. 1
• Imamowie. Mędrcy półksiężyca
• Piękne, użyteczne, zbędne... Obiekty kolejowe w Polsce
• W rajskiej dolinie wśród zielska
• Samochody i rajdy w II Rzeczypospolitej