Parowozy
OlesiejukRok wydania: 2010
ISBN: 978-83-7770-702-9
Oprawa: miękka
Ilość stron: 128
Wymiary: 220 x 215
Dostępność: Niedostępna
13.65 zł
W Europie kontynentalnej, a przede wszystkim w Polsce, historia kolei brytyjskich jest mało znana. Wszyscy ci, którzy choć trochę interesują się historią kolei żelaznych wiedzą kim był Stephenson (choć już nie bardzo wiedzą, że z historią kolei nierozerwalnie związanych było dwóch Stephensonów), wiedzą, czym była Rakieta, ale właściwie na tym kończy się ogólna wiedza dotycząca tego tematu. W Polsce, gdzie koleje żelazne, w odróżnieniu od większości ówczesnych państw Europy, rozwijały się jako trzy niezależne od siebie systemy kolejowe z dwoma różnymi rozstawami szyn, nie istniało coś takiego jak „narodowa szkoła budowy parowozów”. Polska szkoła budowy parowozów została zdominowana głównie przez niemiecką wersję, choć nie bez wpływów, co zrozumiałe, szkoły rosyjskiej i austriackiej. Stąd też w umysłach polskich historyków i pasjonatów kolei żelaznych, brytyjskie koleje i brytyjskie parowozy wydawały się nieco dziwne i mało interesujące. Czy słusznie? Ocenę pozostawiam czytelnikom tej książki.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Parowozy
• Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011
• Papieski Śmigłowiec 620 w Muzeum Lotnictwa Polskiego
• Tramwaje górnośląskie. Tom 1
• Parowozy normalnotorowe produkcji polskiej
• Guziki mundurowe 1792-1945. Tom 1
• Międzyrzecz na dawnych pocztówkach, część 1
• Auto-moto PRL
• Attyla i Hunowie
• Historia Górnego Śląska
• Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011
• Papieski Śmigłowiec 620 w Muzeum Lotnictwa Polskiego
• Tramwaje górnośląskie. Tom 1
• Parowozy normalnotorowe produkcji polskiej
• Guziki mundurowe 1792-1945. Tom 1
• Międzyrzecz na dawnych pocztówkach, część 1
• Auto-moto PRL
• Attyla i Hunowie
• Historia Górnego Śląska