Podwójna jednorodność. Władysław Strzemiński
Narodowe Centrum KulturyRok wydania: 2024
ISBN: 978-83-7982-513-4
Oprawa: miękka
Ilość stron: 80
Wymiary: 215 x 280
Dostępność: Na półce
30.00 zł
Katalog towarzyszący wystawie Podwójna Jednorodność przedstawia dorobek artystyczny Strzemińskiego w przekrojowy sposób.
Do obejrzenia będą m.in. jedne z jego najwcześniejszych dzieł, silnie inspirowane konstruktywizmem i futuryzmem, późniejsze eksperymenty z formą podczas ery unistycznej oraz dojrzałe dzieła awangardowe, nieodpowiadające doktrynie socrealizmu.
Strzemiński, jeden z najbardziej radykalnych artystów awangardowych w Polsce, był nie tylko malarzem, ale także teoretykiem sztuki z pedagogicznym zacięciem. Stworzona przez niego teoria unistyczna pozwoliła mu na stworzenie serii obrazów, cechujących się „nieprzedstawianiem” i skrajnym ograniczeniem dekoracyjności dzieł sztuki.
Jednak unizm był jedynie wstępem do największego dzieła Władysława Strzemińskiego – teorii widzenia.
Artysta przedstawił w nim swoją koncepcję ewolucyjnego rozwoju świadomości wzrokowej i udowadniał, że to dzięki niej powstają w społeczeństwach style sztuki.
Do obejrzenia będą m.in. jedne z jego najwcześniejszych dzieł, silnie inspirowane konstruktywizmem i futuryzmem, późniejsze eksperymenty z formą podczas ery unistycznej oraz dojrzałe dzieła awangardowe, nieodpowiadające doktrynie socrealizmu.
Strzemiński, jeden z najbardziej radykalnych artystów awangardowych w Polsce, był nie tylko malarzem, ale także teoretykiem sztuki z pedagogicznym zacięciem. Stworzona przez niego teoria unistyczna pozwoliła mu na stworzenie serii obrazów, cechujących się „nieprzedstawianiem” i skrajnym ograniczeniem dekoracyjności dzieł sztuki.
Jednak unizm był jedynie wstępem do największego dzieła Władysława Strzemińskiego – teorii widzenia.
Artysta przedstawił w nim swoją koncepcję ewolucyjnego rozwoju świadomości wzrokowej i udowadniał, że to dzięki niej powstają w społeczeństwach style sztuki.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także: