Polskie fabryki samochodów 1946-1989
Księży MłynRok wydania: 2016
ISBN: 978-83-7729-277-8
Oprawa: twarda
Ilość stron: 164
Wymiary: 210 x 290
Dostępność: Na półce
55.70 zł
Aby historia dziejów polskich fabryk samochodów mogła być rzetelnie przygotowana, autor musiał na nie spojrzeć z dystansu, obiektywniej. Dbał jednocześnie, by nie umknęły mu z pamięci ważne wydarzenia. Skrupulatnie zbierał materiały, czego owocem jest książka, którą oddajemy w Państwa ręce.
W publikacji opisane zostały fabryki tzw. finalnych producentów samochodów i PIMot. (uwzględniono także Wytwórnię Sprzętu Komunikacyjnego w Mielcu, która wprawdzie należała do przemysłu lotniczego, ale także wytwarzała samochody). Kolejne rozdziały zawierają informacje o ich historii i dokonaniach w okresie od zakończenia II wojny światowej do upadku ustroju komunistycznego w 1989 roku. Opisy fabryk poprzedzono rozdziałami wprowadzającymi, zawierającymi informacje o początkach polskiego przemysłu samochodowego i jego sytuacji w socjalistycznej Polsce Ludowej. Wymieniono także producentów nadwozi specjalizowanych i specjalnych.
Po transformacji ustrojowej państwa i wprowadzeniu wolnego rynku omawiane fabryki nie sprostały zewnętrznej konkurencji. Przejęły je różne organizacje, także zagraniczne, lub po prostu upadły. Warto jednak zachować w pamięci dokonania tych zakładów, które zgrupowane w ZPMot. i noszące znak POLMO tworzyły duży socjalistyczny koncern motoryzacyjny – będący wówczas ważną gałęzią polskiego przemysłu.
Książka zawiera m.in. opisy fabryk samochodów w: Lublinie, Starachowicach, Bielsku-Białej, Warszawie, Poznaniu, Jelczu, Sanoku, Mielcu, Nysie.
W publikacji opisane zostały fabryki tzw. finalnych producentów samochodów i PIMot. (uwzględniono także Wytwórnię Sprzętu Komunikacyjnego w Mielcu, która wprawdzie należała do przemysłu lotniczego, ale także wytwarzała samochody). Kolejne rozdziały zawierają informacje o ich historii i dokonaniach w okresie od zakończenia II wojny światowej do upadku ustroju komunistycznego w 1989 roku. Opisy fabryk poprzedzono rozdziałami wprowadzającymi, zawierającymi informacje o początkach polskiego przemysłu samochodowego i jego sytuacji w socjalistycznej Polsce Ludowej. Wymieniono także producentów nadwozi specjalizowanych i specjalnych.
Po transformacji ustrojowej państwa i wprowadzeniu wolnego rynku omawiane fabryki nie sprostały zewnętrznej konkurencji. Przejęły je różne organizacje, także zagraniczne, lub po prostu upadły. Warto jednak zachować w pamięci dokonania tych zakładów, które zgrupowane w ZPMot. i noszące znak POLMO tworzyły duży socjalistyczny koncern motoryzacyjny – będący wówczas ważną gałęzią polskiego przemysłu.
Książka zawiera m.in. opisy fabryk samochodów w: Lublinie, Starachowicach, Bielsku-Białej, Warszawie, Poznaniu, Jelczu, Sanoku, Mielcu, Nysie.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Winni. Holokaust i fałszowanie historii
• Pierwsze były Stary
• Pojazdy samochodowe i przyczepy Jelcz 1990-1994
• Śladami starej Retkini
• Lwów 1918-1919 Z dziejów walk o polskie Kresy
• Pięć dni, które wstrząsnęły światem
• Podręczniki strzeleckie por. Jerzego Podoskiego
• Przełom Bitwa pod Gorlicami - Tarnowem 1915
• Potomek Kresów
• Sakralny Kraków Kompletny przewodnik od A do Z
• Pierwsze były Stary
• Pojazdy samochodowe i przyczepy Jelcz 1990-1994
• Śladami starej Retkini
• Lwów 1918-1919 Z dziejów walk o polskie Kresy
• Pięć dni, które wstrząsnęły światem
• Podręczniki strzeleckie por. Jerzego Podoskiego
• Przełom Bitwa pod Gorlicami - Tarnowem 1915
• Potomek Kresów
• Sakralny Kraków Kompletny przewodnik od A do Z