Reformacja. Rewolucja Lutra
HelionRok wydania: 2017
ISBN: 978-83-283-3674-2
Oprawa: miękka
Ilość stron: 392
Wymiary: 160 x 235
Dostępność: Dostępna za 3-5 dni
36.80 zł
Pięćset lat temu, dokładnie 31 października 1517 roku, Marcin Luter przybił na drzwiach kościoła zamkowego w Wittenberdze 95 tez, mających być podstawą do debaty o sprzedawanych przez Kościół odpustach. Datę tę uznaje się za początek reformacji. Na rewolucję tę wpłynęły zarówno deprawacja Kościoła rzymskiego, jak i nowożytne przemiany społeczeństw europejskich, w szczególności niemieckiego. Luter postawił ostrą diagnozę — w Kościele, a zwłaszcza w Rzymie, pleni się bezbożność i niemoralność. Zasiadający wówczas na Tronie Piotrowym Leon X nie posypał głowy popiołem, lecz obłożył Lutra ekskomuniką i ogłosił, że jest on wcielonym diabłem. Jednak to Marcin Luter miał rację — kolejni papieże i wyżsi rangą duchowni byli przeważnie zdemoralizowani i postępowali nie jak duszpasterze, lecz jak bezwzględni władcy świeccy.
Tymczasem będące następstwem reformacji wojny religijne sprawiły, że liczba okrutnych przestępstw jeszcze wzrosła, pozycja kobiet wcale się nie poprawiła, a protestanci polowali na czarownice z nie mniejszą żarliwością niż katolicy. Wiek XVI był epoką, w której w środowiskach przestępczych ukształtował się „wzorzec” seryjnego mordercy. Za wieloma łupieżczymi zabójstwami owych czasów wcale nie stały gangsterskie szajki, a raczej samotni, stroniący od ludzi przestępcy, którym do „szczęścia” potrzebne były jedynie mord i seksualne zniewolenie kobiety. To jeden z mniej znanych, ale niewątpliwie wartych uwagi skutków reformacji i kontrreformacji.
Tymczasem będące następstwem reformacji wojny religijne sprawiły, że liczba okrutnych przestępstw jeszcze wzrosła, pozycja kobiet wcale się nie poprawiła, a protestanci polowali na czarownice z nie mniejszą żarliwością niż katolicy. Wiek XVI był epoką, w której w środowiskach przestępczych ukształtował się „wzorzec” seryjnego mordercy. Za wieloma łupieżczymi zabójstwami owych czasów wcale nie stały gangsterskie szajki, a raczej samotni, stroniący od ludzi przestępcy, którym do „szczęścia” potrzebne były jedynie mord i seksualne zniewolenie kobiety. To jeden z mniej znanych, ale niewątpliwie wartych uwagi skutków reformacji i kontrreformacji.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Upadek Cesarstwa Rzymskiego na Zachodzie
• Od Rasputina do Putina
• Nowe aspekty sztuki wojennej XXI wieku
• Urzędy kuratorskie administracji miejskiej Rzymu od Augusta do Dioklecjana
• Seweryn Książę Czetwertyński
• Solidarność na Antypodach
• Złoty wiek piratów
• Tygrys. Legendarny czołg
• Konsul. Biografia Władysława Noskowskiego
• Reformacja w Toruniu. Wpływ kultury ewangelickiej na rozwój miasta.
• Od Rasputina do Putina
• Nowe aspekty sztuki wojennej XXI wieku
• Urzędy kuratorskie administracji miejskiej Rzymu od Augusta do Dioklecjana
• Seweryn Książę Czetwertyński
• Solidarność na Antypodach
• Złoty wiek piratów
• Tygrys. Legendarny czołg
• Konsul. Biografia Władysława Noskowskiego
• Reformacja w Toruniu. Wpływ kultury ewangelickiej na rozwój miasta.