Repertuar Teatru Miejskiego w Krakowie 1913-1918
Wyd. Uniwersytetu JagiellońskiegoRok wydania: 2019
ISBN: 978-83-233-4573-2
Oprawa: miękka
Ilość stron: 204
Wymiary: 165 x 235
Dostępność: Na półce
41.50 zł
Praca dotyczy pięciu sezonów teatralnych, które przypadły na przełomowy i burzliwy pod każdym względem czas: w teatrze na placu św. Ducha następowali po sobie trzej ambitni dyrektorzy (Tadeusz Pawlikowski, Lucjan Rydel, Adam Grzymała-Siedlecki), wybuchły wojna światowa i kryzys ekonomiczny, które rzutowały na losy teatru, ważyły się losy zarówno sceny (jej modelu finansowo-administracyjnego), jak i państwa polskiego. Już sama specyfika wspomnianego okresu przemawia za tym, by baczniej przyjrzeć się życiu teatralnemu. Tym bardziej że Autor przyjął słuszną zasadę włączenia do wykazu repertuarowego, obok regularnych spektakli Teatru im. Juliusza Słowackiego, także innych artystycznych przedsięwzięć, którymi żył Kraków i którym gościny udzieliła scena. […] Dzięki temu obraz życia teatralnego i kulturalnego miasta jest pełniejszy, bardziej wiarygodny, a przy tym niejednokrotnie zaskakujący.
Z recenzji wydawniczej dr hab. Doroty Jarząbek-Wasyl
Prof. dr hab. Jan Michalik – jeden z najwybitniejszych polskich badaczy teatru XIX i XX wieku, historyk scen krakowskich (w szczególności) i galicyjskich (w ogólności), badacz dramatu i sztuki aktorskiej, inscenizacji, wreszcie teatru jako instytucji. Zajmował się teatrem włościańskim w Galicji, a także teatrem amatorskim, teatrem żydowskim, kabaretem oraz muzyką w teatrze. Był nauczycielem i opiekunem wielu obecnych naukowców. Dokonania Profesora Seniora nie oznaczają bynajmniej, że Jan Michalik osiadł na laurach: jest wciąż czynny naukowo, nieustannie uzupełnia luki badawcze polskiej teatrologii – niniejsze opracowanie jest jednym z wielu na to dowodów.
Z recenzji wydawniczej dr hab. Doroty Jarząbek-Wasyl
Prof. dr hab. Jan Michalik – jeden z najwybitniejszych polskich badaczy teatru XIX i XX wieku, historyk scen krakowskich (w szczególności) i galicyjskich (w ogólności), badacz dramatu i sztuki aktorskiej, inscenizacji, wreszcie teatru jako instytucji. Zajmował się teatrem włościańskim w Galicji, a także teatrem amatorskim, teatrem żydowskim, kabaretem oraz muzyką w teatrze. Był nauczycielem i opiekunem wielu obecnych naukowców. Dokonania Profesora Seniora nie oznaczają bynajmniej, że Jan Michalik osiadł na laurach: jest wciąż czynny naukowo, nieustannie uzupełnia luki badawcze polskiej teatrologii – niniejsze opracowanie jest jednym z wielu na to dowodów.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Rola Wielkopolan w życiu narodowym Górnego Śląska w końcu XIX i na początku XX wieku
• Po dolary i wolność
• Złoto Wrocławia Narodziny legendy
• W służbie Ojczyźnie
• Przybylski i inni. O znaczeniu Krakowa i regionu w kulturze oświecenia
• Rynek filmowy w Polsce
• Prasa harcerska w Zagłębiu Dąbrowskim w latach 1911-1939
• Sztokholmska Mowa Henryka Sienkiewicza
• Najlepsze sportowe historie
• Bursa Starnigielska
• Po dolary i wolność
• Złoto Wrocławia Narodziny legendy
• W służbie Ojczyźnie
• Przybylski i inni. O znaczeniu Krakowa i regionu w kulturze oświecenia
• Rynek filmowy w Polsce
• Prasa harcerska w Zagłębiu Dąbrowskim w latach 1911-1939
• Sztokholmska Mowa Henryka Sienkiewicza
• Najlepsze sportowe historie
• Bursa Starnigielska