Kategoria
deser , ludzie, czasy, obyczaje , pod Gwiazdą Dawida
Okres historyczny II Wojna Światowa , historia najnowsza
Okres historyczny II Wojna Światowa , historia najnowsza
Siostry
Kontra LondynRok wydania: 1989
ISBN: 0-907652-26-3
Oprawa: miękka
Ilość stron: 210
Wymiary: 135 x 215
Dostępność: Na półce
10.00 zł
Powieść jest historią dwóch sióstr przyrodnich, podobnych zewnętrznie, różnych charakterami. Ze wspólnej matki, ex-aktorki, o trudnej do ustalenia biografii a nawet narodowości, bo ustawicznie „życie zmieniała w teatr” – starsza siostra, Pola, miała ojca Żyda.
Jeśli chodzi o formę, Siostry są eksperymentem. Autorka wychodzi z dwóch założeń: 1) że najbardziej „realistyczna powieść” jest także skrótem i wyborem fragmentów, którym jedynie nadaje się pozory ciągłości; 2) że ludzie bardzo rzadko w życiu bywają pierwszoplanowymi bohaterami zdarzeń. Czują się takimi w dzieciństwie, egocentrycznym z natury, w miłości, i zawsze wobec własnej śmierci. Reszta życia upływa na marginesie cudzych zdarzeń. Autorka postanowiła więc zerwać i z pozorem ciągłości powieściowej, i z pozorem pierwszoplanowości przez całe życie jej bohaterek.
Siostry składają się z dziesięciu opowiadań, z których każde ma swoją pointę, ale tylko w pierwszym i ostatnim siostry są ich głównymi bohaterkami. W innych przesunięte są na drugi, czy trzeci plan, w obręb cudzej historii. Historii dziwnej przyjaźni starego kota i kulawego kruka na przykład. Historii przez wiele kobiet kochanego niczyjego dziecka. Historii przestępcy wojennego, ukrywającego się w pustej klatce we włoskim zoo, którego zdradził wystraszony kondor… Na tle i w świetle tych „cudzych historii” plastycznieją postacie sióstr, a fragmenty życia w epizodycznych rolach układają się w chronologiczną całość. Ta kompozycja poza eksperymentem formalnym pozwoliła autorce dotknąć wielu problemów, bez obciążania książki ich balastem.
Stan ogólny bardzo dobry.
Jeśli chodzi o formę, Siostry są eksperymentem. Autorka wychodzi z dwóch założeń: 1) że najbardziej „realistyczna powieść” jest także skrótem i wyborem fragmentów, którym jedynie nadaje się pozory ciągłości; 2) że ludzie bardzo rzadko w życiu bywają pierwszoplanowymi bohaterami zdarzeń. Czują się takimi w dzieciństwie, egocentrycznym z natury, w miłości, i zawsze wobec własnej śmierci. Reszta życia upływa na marginesie cudzych zdarzeń. Autorka postanowiła więc zerwać i z pozorem ciągłości powieściowej, i z pozorem pierwszoplanowości przez całe życie jej bohaterek.
Siostry składają się z dziesięciu opowiadań, z których każde ma swoją pointę, ale tylko w pierwszym i ostatnim siostry są ich głównymi bohaterkami. W innych przesunięte są na drugi, czy trzeci plan, w obręb cudzej historii. Historii dziwnej przyjaźni starego kota i kulawego kruka na przykład. Historii przez wiele kobiet kochanego niczyjego dziecka. Historii przestępcy wojennego, ukrywającego się w pustej klatce we włoskim zoo, którego zdradził wystraszony kondor… Na tle i w świetle tych „cudzych historii” plastycznieją postacie sióstr, a fragmenty życia w epizodycznych rolach układają się w chronologiczną całość. Ta kompozycja poza eksperymentem formalnym pozwoliła autorce dotknąć wielu problemów, bez obciążania książki ich balastem.
Stan ogólny bardzo dobry.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Rok 1939 w dzienniku Hansa Franka
• Umundurowanie marynarki wojennej cz. 2
• Szalom Asz na łamach prasy
• Pogromy Żydów na ziemiach polskich w XIX i XX wieku tom 2
• Pamiętali… pamiętamy… pamiętajcie… Wspomnienia Żydów polskich
• Sabała
• Riese największa tajemnica III Rzeszy - film DVD
• Topografia żydowskiej pamięci
• Russia's war in Afghanistan
• Paryż wyzwolony
• Umundurowanie marynarki wojennej cz. 2
• Szalom Asz na łamach prasy
• Pogromy Żydów na ziemiach polskich w XIX i XX wieku tom 2
• Pamiętali… pamiętamy… pamiętajcie… Wspomnienia Żydów polskich
• Sabała
• Riese największa tajemnica III Rzeszy - film DVD
• Topografia żydowskiej pamięci
• Russia's war in Afghanistan
• Paryż wyzwolony