Stworzenie czy ewolucja? Dylemat Katolika
AARok wydania: 2024
ISBN: 978-83-8340-130-0
Oprawa: miękka
Ilość stron: 244
Wymiary: 145 x 205
Dostępność: Na półce
39.00 zł
Czy człowiek pochodzi od małpy?
» Czy nauka i Pismo Święte zgadzają się w kwestii powstania życia?
» Czy Ewa powstała z żebra Adama?
» Kreacjoniści – radykalni tradycjonaliści, czy wrogowie Kościoła?
» Dlaczego nauka o ewolucji wywołuje tyle emocji?
» Czy Darwin odpowiada za obozy śmierci?
BÓG, CZY DARWIN? Wybór nie ogranicza się wyłącznie do jednej
z tych dwóch możliwości. Autorzy prowadzą czytelnika ku ekscytującym
poszukiwaniom w obrębie relacji pomiędzy STWORZENIEM A EWOLUCJĄ. Także –
pomiędzy WIARĄ I NAUKĄ. Postulują odnowę całej koncepcji nauki o Stworzeniu.
Zbyt bowiem często zarówno niewierzący, jak i katolicy przedstawiają ją jako
KONFLIKT. Bezmyślnych i głuchych na wszelkie argumenty fundamentalistów
katolickich z jednej strony i odważnych naukowców oraz teologów z drugiej. Ci
ostatni wypracowali rzekomo wspaniałą syntezę pomiędzy interpretacjami Księgi
Rodzaju a neodarwinizmem. Odnowa katolickiej nauki o Stworzeniu nie może się
jednak oprzeć na żadnym z tych uproszczonych rozwiązań. Wartościowa synteza
pomiędzy nimi a nauką zakłada bowiem wierność oczywistemu i dosłownemu
zamysłowi Księgi Rodzaju, a jednocześnie obiektywne spojrzenie na dane naukowe.
W 1950 roku zaledwie jedna myśl z encykliki papieża Piusa XII Humani
generis – jedno zdanie mówiące o możliwości ewolucji „żywej materii” –
doprowadziły do jednej z największych zmian w historii nauczania
katolickiego (z Wprowadzenia).
» Czy nauka i Pismo Święte zgadzają się w kwestii powstania życia?
» Czy Ewa powstała z żebra Adama?
» Kreacjoniści – radykalni tradycjonaliści, czy wrogowie Kościoła?
» Dlaczego nauka o ewolucji wywołuje tyle emocji?
» Czy Darwin odpowiada za obozy śmierci?
BÓG, CZY DARWIN? Wybór nie ogranicza się wyłącznie do jednej
z tych dwóch możliwości. Autorzy prowadzą czytelnika ku ekscytującym
poszukiwaniom w obrębie relacji pomiędzy STWORZENIEM A EWOLUCJĄ. Także –
pomiędzy WIARĄ I NAUKĄ. Postulują odnowę całej koncepcji nauki o Stworzeniu.
Zbyt bowiem często zarówno niewierzący, jak i katolicy przedstawiają ją jako
KONFLIKT. Bezmyślnych i głuchych na wszelkie argumenty fundamentalistów
katolickich z jednej strony i odważnych naukowców oraz teologów z drugiej. Ci
ostatni wypracowali rzekomo wspaniałą syntezę pomiędzy interpretacjami Księgi
Rodzaju a neodarwinizmem. Odnowa katolickiej nauki o Stworzeniu nie może się
jednak oprzeć na żadnym z tych uproszczonych rozwiązań. Wartościowa synteza
pomiędzy nimi a nauką zakłada bowiem wierność oczywistemu i dosłownemu
zamysłowi Księgi Rodzaju, a jednocześnie obiektywne spojrzenie na dane naukowe.
W 1950 roku zaledwie jedna myśl z encykliki papieża Piusa XII Humani
generis – jedno zdanie mówiące o możliwości ewolucji „żywej materii” –
doprowadziły do jednej z największych zmian w historii nauczania
katolickiego (z Wprowadzenia).
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także: