Szczecińskie tramwaje
Księży MłynRok wydania: 2018
ISBN: 978-83-7729-352-2
Oprawa: twarda
Ilość stron: 192
Wymiary: 210 x 295
Dostępność: Na półce
56.20 zł
Książka ta powstała z pasji do komunikacji miejskiej. Dokumentuje szczególną historię Szczecina, w którym tramwaje pojawiły się już w drugiej połowie XIX wieku, odgrywając ważną rolę w życiu miasta. Najpierw tramwaje konne, następnie wraz z postępem techniki i elektryfikacją sieci tramwaje elektryczne stały się charakterystyczną częścią miejskiego krajobrazu.
Kultowe już wagony typu N, przegubowce typu „Tatra” aż po nowoczesne tramwaje niskopodłogowe „Swing” tworzą historię szczecińskiego taboru. Przejrzysty, chronologiczny układ treści książki pozwala przekonać się, jak bardzo przez lata zmienił się wygląd szczecińskiej sieci tramwajowej, prześledzić zmiany tras, przeobrażenia w zarządzie tramwajów i w końcu przekształcenia, które objęły zajezdnie tramwajowe.
Publikację uzupełnia rozdział, w którym został szczegółowo omówiony tabor tramwajowy w Szczecinie. Ponadto książkę ilustrują unikalne materiały archiwalne, pocztówki i zdjęcia z epoki, a także współczesne fotografie tramwajów i zajezdni. Są one świadectwem tego, jakie nowe funkcje zaczynały pełnić obiekty służące komunikacji tramwajowej, jak chociażby dawna zajezdnia tramwajowa przy ulicy Niemierzyńskiej, w której obecnie znajduje się jedno z największych w Polsce Muzeum Techniki i Komunikacji – Zajezdnia Sztuki w Szczecinie.
Kultowe już wagony typu N, przegubowce typu „Tatra” aż po nowoczesne tramwaje niskopodłogowe „Swing” tworzą historię szczecińskiego taboru. Przejrzysty, chronologiczny układ treści książki pozwala przekonać się, jak bardzo przez lata zmienił się wygląd szczecińskiej sieci tramwajowej, prześledzić zmiany tras, przeobrażenia w zarządzie tramwajów i w końcu przekształcenia, które objęły zajezdnie tramwajowe.
Publikację uzupełnia rozdział, w którym został szczegółowo omówiony tabor tramwajowy w Szczecinie. Ponadto książkę ilustrują unikalne materiały archiwalne, pocztówki i zdjęcia z epoki, a także współczesne fotografie tramwajów i zajezdni. Są one świadectwem tego, jakie nowe funkcje zaczynały pełnić obiekty służące komunikacji tramwajowej, jak chociażby dawna zajezdnia tramwajowa przy ulicy Niemierzyńskiej, w której obecnie znajduje się jedno z największych w Polsce Muzeum Techniki i Komunikacji – Zajezdnia Sztuki w Szczecinie.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Szczecin - 99 miejsc
• Kolejowe budownictwo mieszkaniowe na Śląsku i w Wielkopolsce
• Szelągi Zygmunta III Wazy
• Sekrety Szczecina część 3. PRL
• Podgórz. Toruńskie przedmieścia sprzed lat
• Tarnów Historia komunikacji tramwajowej 1911-2011
• Słupskie tramwaje
• Szybowniczka świata
• Brakująca połowa dziejów
• Tramwaje w Szczecinie
• Kolejowe budownictwo mieszkaniowe na Śląsku i w Wielkopolsce
• Szelągi Zygmunta III Wazy
• Sekrety Szczecina część 3. PRL
• Podgórz. Toruńskie przedmieścia sprzed lat
• Tarnów Historia komunikacji tramwajowej 1911-2011
• Słupskie tramwaje
• Szybowniczka świata
• Brakująca połowa dziejów
• Tramwaje w Szczecinie