W kierunku demokratycznej nauki prawa?
Wydawnictwo Naukowe ScholarRok wydania: 2023
ISBN: 978-83-67450-55-3
Oprawa: miękka
Ilość stron: 384
Wymiary: 150 x 210
Dostępność: Na półce
47.50 zł
Zomerski zarzuca edukacji prawniczej w Polsce przyczynienie się do alienacji prawników i współkonstruowanego przez nich prawa w stosunku do otoczenia społecznego i politycznego, a w efekcie doprowadzenie do delegitymizacji prawa. Nie poprzestaje jednak na krytyce, ale podsuwa rozsądne recepty. (…) Pokazuje przyczyny, dla których w Polsce dyskurs prawniczy i ogólny dyskurs publiczny na temat prawa – w szczególności ten, powiedzmy, „ludowy”, w mediach i w prywatnych rozmowach nieprawników – zatraciły w pewnym momencie punkty styczne. Uzmysławia czytelnikowi, w jaki sposób możliwe stało się w ostatnich latach dokonanie tak głębokich zmian ustrojowych i społecznych o niedemokratycznym charakterze.
prof. dr hab. Sylwia Wojtczak
Kategorie naukowości i apolityczności były dyskursowi dogmatycznemu narzucone w sposób sztuczny i nie oddawały rzeczywistego sprzężenia dogmatyki ze światem polityki, ideologii i otoczeniem społecznym, a wręcz (…) miały ją od niego odciąć. Tym samym na długi czas pozbawiły prawników zdolności adaptacji do zachodzących zmian społecznych. Owej adaptacji sprzyjać ma za to skonstruowany przez autora projekt tzw. demokratycznej nauki prawa, który – operując w zasadzie instrumentami obecnymi od dawna w filozofii prawa w postaci teorii komunikacyjnych, argumentacyjnych i teorii dyskursu prawniczego – skupia się na najwcześniejszym etapie kontaktu z prawem, czyli na prawniczej edukacji.
prof. ucz. dr hab. Tatiana Chauvin
prof. dr hab. Sylwia Wojtczak
Kategorie naukowości i apolityczności były dyskursowi dogmatycznemu narzucone w sposób sztuczny i nie oddawały rzeczywistego sprzężenia dogmatyki ze światem polityki, ideologii i otoczeniem społecznym, a wręcz (…) miały ją od niego odciąć. Tym samym na długi czas pozbawiły prawników zdolności adaptacji do zachodzących zmian społecznych. Owej adaptacji sprzyjać ma za to skonstruowany przez autora projekt tzw. demokratycznej nauki prawa, który – operując w zasadzie instrumentami obecnymi od dawna w filozofii prawa w postaci teorii komunikacyjnych, argumentacyjnych i teorii dyskursu prawniczego – skupia się na najwcześniejszym etapie kontaktu z prawem, czyli na prawniczej edukacji.
prof. ucz. dr hab. Tatiana Chauvin
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• W ogniu i w gruzach
• Wojna rosyjsko-ukraińska pierwsza faza
• Supermarine Spitfire IX vol. 1
• Europejska armia kalifatu
• Ja z krematorium Auschwitz.
• Żydzi w Kcyni
• Sejmik ziem lwowskiej, przemyskiej i sanockiej w Sądowej Wiszni za panowania Wazów (1587-1668)
• Skąd ten faszyzm?
• Warszawskie nekrologi prasowe 1939-1945
• Węgrzy
• Wojna rosyjsko-ukraińska pierwsza faza
• Supermarine Spitfire IX vol. 1
• Europejska armia kalifatu
• Ja z krematorium Auschwitz.
• Żydzi w Kcyni
• Sejmik ziem lwowskiej, przemyskiej i sanockiej w Sądowej Wiszni za panowania Wazów (1587-1668)
• Skąd ten faszyzm?
• Warszawskie nekrologi prasowe 1939-1945
• Węgrzy