książki historyczne
Oferta wydawnictwaPolecamy w sieciKatalog do pobrania

Kategoria ludzie, czasy, obyczaje
Okres historyczny przekrojowe
Wojna Obraz Propaganda

Wojna Obraz Propaganda

Socjologiczna analiza plakatów wojennych Ferenc T. (red.), Dymarczyk W. (red.), Chomczyński P. (red.) Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego
Rok wydania: 2014
ISBN: 978-83-7969-067-1

Oprawa: twarda
Ilość stron: 232
Wymiary: 170 x 245

Dostępność: Na półce

65.80 zł


Zdaniem autora recenzji profesora Marka Krajewskiego po książkę tę warto sięgnąć z przynajmniej trzech powodów. Po pierwsze dlatego, że pokazuje ona efektywność i przydatność analiz wizualnych w rozumieniu życia społecznego, ich użyteczność w uprawianiu socjologii. Po drugie dlatego, że jest ona doskonałym kompendium wiedzy na temat propagandy wizualnej i pokazuje jej historyczne przykłady. Po trzecie wreszcie dlatego, że czytelnik znajdzie w książce wiele trudnych do pozyskania informacji na temat ikonicznych przedstawień wojny obecnych w zachodniej kulturze wizualnej, słabo dotąd rozpoznane przykłady kampanii propagandowych z przeszłości, a także wiele niezwykle trafnych interpretacji współczesnych przekazów o charakterze perswazyjnym.



Oferta wydawnictwa Polecamy w sieci Katalog do pobrania