Wrocławskie dni mostowe - obiekty kolejowe
Dolnośląskie Wydawnictwo EdukacyjneRok wydania: 2023
ISBN: 978-83-7125-299-0
Oprawa: miękka
Ilość stron: 592
Wymiary: 165 x 235
Dostępność: Na półce
79.00 zł
Publiakcja jest pokłosiem konferencji, która odbyła się w dniach 23-24 listopada 2023 we Wrocławiu.
"Polscy inżynierowie wnieśli znaczący wkład w budowę linii kolejowych nie tylko na obszarze obecnej Polski, ale również poza jej granicami. Budowali linie kolejowe, które przeszły do legendy inżynierii kolejowej. Mamy tu na myśli ekstremalnie trudne linie kolejowe, jak np. Kolej Transsyberyjską w Rosji budowaną w latach 1891–1916, Kolej Wschodnio-Chińską w Mandżurii (1898–1903) czy Centralną Kolej Transandyjską w Peru (1860–1894).
Po obranej strategii rozwoju infrastruktury, w ostatnich kilkunastu latach, w Polsce prowadzona jest intensywna modernizacja głównych i lokalnych linii kolejowych, w ramach której wymieniana jest znaczna część wyeksploatowanych obiektów mostowych na nowe lub następuje ich rewitalizacja, a w związku z planowaną budową Centralnego Portu Komunikacyjnego rozważana jest budowa linii kolejowych dużych prędkości, na których obiekty mostowe muszą spełniać specjalne warunki.
Biorąc to pod uwagę Organizatorzy Wrocławskich Dni Mostowych podjęli decyzję o poświęceniu kolejnej edycji seminarium właśnie tematyce mostów kolejowych.
W ramach obrad seminarium przewidujemy podjęcie dyskusji w obrębie
następujących zagadnień:
– historia rozwoju mostów kolejowych,
– perspektywy rozwoju infrastruktury kolejowej,
– zabytkowe mosty kolejowe,
– utrzymanie mostów kolejowych,
– wzmacnianie i przebudowa,
– obciążenia mostów na lokalnych liniach kolejowych,
– nowe rozwiązania konstrukcyjne i technologiczne,
– tunele kolejowe,
– mosty dla linii dużych prędkości.
Tradycyjnie Seminarium Naukowo-Techniczne Wrocławskie Dni Mostowe poprzedzone będzie profilowanymi warsztatami, które w tym roku odbędą się pod hasłem: Monitoring obiektów mostowych".
Przewodniczący
Komitetu Programowego i Organizacyjnego
Jan BILISZCZUK
"Polscy inżynierowie wnieśli znaczący wkład w budowę linii kolejowych nie tylko na obszarze obecnej Polski, ale również poza jej granicami. Budowali linie kolejowe, które przeszły do legendy inżynierii kolejowej. Mamy tu na myśli ekstremalnie trudne linie kolejowe, jak np. Kolej Transsyberyjską w Rosji budowaną w latach 1891–1916, Kolej Wschodnio-Chińską w Mandżurii (1898–1903) czy Centralną Kolej Transandyjską w Peru (1860–1894).
Po obranej strategii rozwoju infrastruktury, w ostatnich kilkunastu latach, w Polsce prowadzona jest intensywna modernizacja głównych i lokalnych linii kolejowych, w ramach której wymieniana jest znaczna część wyeksploatowanych obiektów mostowych na nowe lub następuje ich rewitalizacja, a w związku z planowaną budową Centralnego Portu Komunikacyjnego rozważana jest budowa linii kolejowych dużych prędkości, na których obiekty mostowe muszą spełniać specjalne warunki.
Biorąc to pod uwagę Organizatorzy Wrocławskich Dni Mostowych podjęli decyzję o poświęceniu kolejnej edycji seminarium właśnie tematyce mostów kolejowych.
W ramach obrad seminarium przewidujemy podjęcie dyskusji w obrębie
następujących zagadnień:
– historia rozwoju mostów kolejowych,
– perspektywy rozwoju infrastruktury kolejowej,
– zabytkowe mosty kolejowe,
– utrzymanie mostów kolejowych,
– wzmacnianie i przebudowa,
– obciążenia mostów na lokalnych liniach kolejowych,
– nowe rozwiązania konstrukcyjne i technologiczne,
– tunele kolejowe,
– mosty dla linii dużych prędkości.
Tradycyjnie Seminarium Naukowo-Techniczne Wrocławskie Dni Mostowe poprzedzone będzie profilowanymi warsztatami, które w tym roku odbędą się pod hasłem: Monitoring obiektów mostowych".
Przewodniczący
Komitetu Programowego i Organizacyjnego
Jan BILISZCZUK
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Wyspy hispanoamerykańskiego Pacyfiku
• Świat na krawędzi
• Lepsze czasy
• Inny był wtedy ten świat
• Szkolnictwo dla mniejszości narodowych na Pomorzu Zachodnim w latach 1945-1991
• 3 Dywizja Piechoty Wojska Polskiego we Francji w 1940 roku
• Bagnety
• Wrocławskie dworce kolejowe
• Wrocławska Kolej Wąskotorowa 1894-1991
• Łuny na Dolnym Śląsku
• Świat na krawędzi
• Lepsze czasy
• Inny był wtedy ten świat
• Szkolnictwo dla mniejszości narodowych na Pomorzu Zachodnim w latach 1945-1991
• 3 Dywizja Piechoty Wojska Polskiego we Francji w 1940 roku
• Bagnety
• Wrocławskie dworce kolejowe
• Wrocławska Kolej Wąskotorowa 1894-1991
• Łuny na Dolnym Śląsku