Zachować ekspresję, czyli o konserwacji rzemiosła afrykańskiego
Wyd. Naukowe UMKRok wydania: 2020
ISBN: 978-83-231-4428-1
Oprawa: miękka
Ilość stron: 46
Wymiary: 210 x 295
Dostępność: Na półce
28.00 zł
Ekspresja rzeźby afrykańskiej oraz symboliczna i rytualna funkcja, którą pełniły przedmioty związane z kulturą ludów zamieszkujących tereny dzisiejszej Nigerii, wymagały przedefiniowania sposobu podejścia do tego światowego dziedzictwa materialnego. Priorytetem stało się zachowanie śladów nie tylko obróbki, ale także użytkowania tych przedmiotów, będących nieodłącznym nośnikiem wartości, historii oraz tradycji etnicznych twórców.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Żydowskie korzenie szaty chrzcielnej, alby, cingulum i kolorów liturgicznych
• Majster Bieda czyli zakapiorskie Bieszczady
• Strażnik pamięci w czasach amnezji
• Posłannictwo historii czasu pogardy i zakłamania
• Wincenty Lutosławski, Stanisław Pigoń. Korespondencja wzajemna (1908-1946)
• Synagoga Tempel i środowisko krakowskich Żydów postępowych
• Z dziejów Zgrupowania Partyzanckiego Jeszcze Polska nie zginęła
• Czesi. Studium historyczno-polityczne. Wojna o Śląsk Cieszyński
• Osadnictwo pradziejowe, średniowieczne i nowożytne w Lutolu Mokrym
• Moje uniwersytety
• Majster Bieda czyli zakapiorskie Bieszczady
• Strażnik pamięci w czasach amnezji
• Posłannictwo historii czasu pogardy i zakłamania
• Wincenty Lutosławski, Stanisław Pigoń. Korespondencja wzajemna (1908-1946)
• Synagoga Tempel i środowisko krakowskich Żydów postępowych
• Z dziejów Zgrupowania Partyzanckiego Jeszcze Polska nie zginęła
• Czesi. Studium historyczno-polityczne. Wojna o Śląsk Cieszyński
• Osadnictwo pradziejowe, średniowieczne i nowożytne w Lutolu Mokrym
• Moje uniwersytety











