Zrozumieć historię. Praca ze źródłem
PWNRok wydania: 2011
ISBN: 978-83-262-1227-7
Oprawa: miękka
Ilość stron: 104
Wymiary: 205 x 290
Dostępność: Niedostępna
27.00 zł
Bez źródeł historycznych niemożliwa jest nie tylko rekonstrukcja przeszłości, lecz także nauka o tym, jak ta przeszłość wyglądała. Współczesna dydaktyka stawia przed nauczycielem historii i jego uczniami coraz to nowe wymagania; wśród nich jest również praca z różnorakimi źródłami.
Poradnik jest propozycją, jak twórczo i efektywnie wykorzystywać w edukacji historycznej kroniki, listy, wspomnienia, dokumenty, obrazy, fotografie, rysunki i wiele innych rodzajów źródeł.
Publikacja składa się z dwóch części. Pierwsza jest wykładem teoretycznym, który pomaga zrozumieć, na czym polega rola źródeł w kształtowaniu wiedzy oraz umiejętności uczenia na lekcji historii. Druga zawiera bogaty wybór źródeł - obejmujący czasy od starożytności do początku XXI wieku - z których każde zostało opracowane przy użyciu pytań lub poleceń i proponowanych odpowiedzi. Objaśnienia, przypisy czy uwagi w każdym ćwiczeniu są pomocne w analizie źródła, a biogramy autorów pozwalają lepiej zrozumieć kontekst jego powstania.
Poradnik jest propozycją, jak twórczo i efektywnie wykorzystywać w edukacji historycznej kroniki, listy, wspomnienia, dokumenty, obrazy, fotografie, rysunki i wiele innych rodzajów źródeł.
Publikacja składa się z dwóch części. Pierwsza jest wykładem teoretycznym, który pomaga zrozumieć, na czym polega rola źródeł w kształtowaniu wiedzy oraz umiejętności uczenia na lekcji historii. Druga zawiera bogaty wybór źródeł - obejmujący czasy od starożytności do początku XXI wieku - z których każde zostało opracowane przy użyciu pytań lub poleceń i proponowanych odpowiedzi. Objaśnienia, przypisy czy uwagi w każdym ćwiczeniu są pomocne w analizie źródła, a biogramy autorów pozwalają lepiej zrozumieć kontekst jego powstania.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Kazimierz Odnowiciel, Bolesław Szczodry, Władysław Herman i ich czasy
• Cmentarze legionowe na Wołyniu
• Okręty nr 3 (3) 2011
• Polacy i ich dzieje
• Kraina nad Widawą
• Zmiany społeczne w Japonii w XIX i XX wieku
• Mikrokosmos. Portret miasta środkowoeuropejskiego
• Wspinaczka po profesurę
• Prasa regionalna jako źródło do badań historycznych okresu XIX i XX wieku
• Na jednym froncie
• Cmentarze legionowe na Wołyniu
• Okręty nr 3 (3) 2011
• Polacy i ich dzieje
• Kraina nad Widawą
• Zmiany społeczne w Japonii w XIX i XX wieku
• Mikrokosmos. Portret miasta środkowoeuropejskiego
• Wspinaczka po profesurę
• Prasa regionalna jako źródło do badań historycznych okresu XIX i XX wieku
• Na jednym froncie