Baśń jak niedźwiedź Kredyt i wojna tom I
Klinika JęzykaRok wydania: 2016
ISBN: 978-83-64197-24-6
Oprawa: miękka
Ilość stron: 306
Wymiary: 165 x 240
Dostępność: Niedostępna
40.00 zł
Autor o swojej książce:
"Nie ma chyba w Polsce czytelnika, który nie przeżywałby kiedyś, w młodości lub trochę później fascynacji średniowieczem, szczególnie zaś czasami pierwszych krucjat. To są sprawy znane i dopadające człowieka jak zakaźne choroby wieku dziecięcego. Niektórzy z nich wychodzą i są zdrowi z innymi ta tęsknota pozostaje na całe życie. Ze mną pozostała. Nie rozwinęła się jednak w ten sposób, jaki często dostrzegamy u ludzi poważniejszych, którzy wybierają kariery naukowe i z zapałem studiują źródła. U mnie upodobanie to przerodziło się w dość powierzchowną pasję do odczytywania kodów średniowiecznych obecnych w literaturze popularnej i filmie. Trwało to całe życie, od momentu kiedy po raz pierwszy obejrzałem serial zatytułowany „Ivanhoe”, do dziś właściwie, kiedy napisałem tę książkę. Wygląda ona tak, jak sobie wymarzyłem i mam nadzieję, że styl ten i schemat uda mi się powtórzyć w kolejnych tomach zatytułowanych „Kredyt i wojna”.
Oto przed nami zestaw tekstów i narracji rozmaitego typu, od opracowań naukowych poczynając, poprzez krępujące swoją słabością powieści, po filmy i seriale. Ich centralnym punktem, nieraz zupełnie niewidocznym, jest relacja pomiędzy Kościołem, herezją i Żydami, osią zaś polityka Londynu i króla Anglii skierowana na Wschód, ku Konstantynopolowi i Egiptowi".
"Nie ma chyba w Polsce czytelnika, który nie przeżywałby kiedyś, w młodości lub trochę później fascynacji średniowieczem, szczególnie zaś czasami pierwszych krucjat. To są sprawy znane i dopadające człowieka jak zakaźne choroby wieku dziecięcego. Niektórzy z nich wychodzą i są zdrowi z innymi ta tęsknota pozostaje na całe życie. Ze mną pozostała. Nie rozwinęła się jednak w ten sposób, jaki często dostrzegamy u ludzi poważniejszych, którzy wybierają kariery naukowe i z zapałem studiują źródła. U mnie upodobanie to przerodziło się w dość powierzchowną pasję do odczytywania kodów średniowiecznych obecnych w literaturze popularnej i filmie. Trwało to całe życie, od momentu kiedy po raz pierwszy obejrzałem serial zatytułowany „Ivanhoe”, do dziś właściwie, kiedy napisałem tę książkę. Wygląda ona tak, jak sobie wymarzyłem i mam nadzieję, że styl ten i schemat uda mi się powtórzyć w kolejnych tomach zatytułowanych „Kredyt i wojna”.
Oto przed nami zestaw tekstów i narracji rozmaitego typu, od opracowań naukowych poczynając, poprzez krępujące swoją słabością powieści, po filmy i seriale. Ich centralnym punktem, nieraz zupełnie niewidocznym, jest relacja pomiędzy Kościołem, herezją i Żydami, osią zaś polityka Londynu i króla Anglii skierowana na Wschód, ku Konstantynopolowi i Egiptowi".
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Baśń jak niedźwiedź Historie amerykańskie część I
• Baśń jak niedźwiedź Polskie historie tom I
• Baśń Jak niedźwiedź Polskie historie t.III
• Niedźwiedź i róża czyli tajna historia Czech tom I
• Służba jazdy w polu
• Baśń jak niedźwiedź. Polskie historie. Tom II
• Zostawić Islandię
• Między Hitlerem a Stalinem
• Przypadki miłosne pięciu kobiet
• Broń strzelecka XX i XXI wieku
• Baśń jak niedźwiedź Polskie historie tom I
• Baśń Jak niedźwiedź Polskie historie t.III
• Niedźwiedź i róża czyli tajna historia Czech tom I
• Służba jazdy w polu
• Baśń jak niedźwiedź. Polskie historie. Tom II
• Zostawić Islandię
• Między Hitlerem a Stalinem
• Przypadki miłosne pięciu kobiet
• Broń strzelecka XX i XXI wieku