Baśń jak niedźwiedź Polskie historie tom I
Klinika Językawyd. III poprawione
Rok wydania: 2015
ISBN: 978-83-64197-13-0
Oprawa: twarda
Ilość stron: 326
Wymiary: 170 x 245
Dostępność: Niedostępna
47.00 zł
Fragment ze wstępu Agnieszki Czechowicz:
"Pierwszym, co smakuje się w tej książce jest perfekcyjna kompozycja składających się na nią 63. miniatur z życia polskiego od wieku XVII do dzisiaj. Najdzikszą, najbardziej sensacyjną historię można zepsuć, opowiadając ją bez ładu i składu, otwierając bez planu nowe wątki, przede wszystkim zaś zaczynając w nieodpowiednim miejscu. Maciejewski nigdy nie popełnia takich błędów. W układach jego struktur nie ma śladu fałszywego kroku – ich architektura jest nieomylna. Optymalna dyspozycja materiału – stopniowe odsłanianie sylwetek opisywanych postaci, gradacja napięcia – to sygnatura autorska tej narracji, jej idealnie naprężone nerwy i ścięgna. Wariantów kompozycyjnych jest tam wiele, lecz wyraźnie widać szczególne upodobanie autora do dynamicznych układów narastających, które – zwarte i esencjonalne – nie pozwalają nawet na moment rozproszenia uwagi. Modelowa historia Baśni startuje zwykle w jakimś kulminacyjnym dla jej losów miejscu, w którym – czy to będzie śmierć, zwycięstwo czy spektakularna chwila hańby – teoretycznie rozwiązywać się powinny wszystkie spajające ją watki i nici. Tyle że one właśnie się nie rozwiązują, odwrotnie – uruchamiają cały ten mechanizm sprężyn i kółek zębatych, dzięki którym opowieść może się poruszyć, wyleźć z gawry i zacząć toczyć – jak niedźwiedź. Z turbodoładowaniem!"
"Pierwszym, co smakuje się w tej książce jest perfekcyjna kompozycja składających się na nią 63. miniatur z życia polskiego od wieku XVII do dzisiaj. Najdzikszą, najbardziej sensacyjną historię można zepsuć, opowiadając ją bez ładu i składu, otwierając bez planu nowe wątki, przede wszystkim zaś zaczynając w nieodpowiednim miejscu. Maciejewski nigdy nie popełnia takich błędów. W układach jego struktur nie ma śladu fałszywego kroku – ich architektura jest nieomylna. Optymalna dyspozycja materiału – stopniowe odsłanianie sylwetek opisywanych postaci, gradacja napięcia – to sygnatura autorska tej narracji, jej idealnie naprężone nerwy i ścięgna. Wariantów kompozycyjnych jest tam wiele, lecz wyraźnie widać szczególne upodobanie autora do dynamicznych układów narastających, które – zwarte i esencjonalne – nie pozwalają nawet na moment rozproszenia uwagi. Modelowa historia Baśni startuje zwykle w jakimś kulminacyjnym dla jej losów miejscu, w którym – czy to będzie śmierć, zwycięstwo czy spektakularna chwila hańby – teoretycznie rozwiązywać się powinny wszystkie spajające ją watki i nici. Tyle że one właśnie się nie rozwiązują, odwrotnie – uruchamiają cały ten mechanizm sprężyn i kółek zębatych, dzięki którym opowieść może się poruszyć, wyleźć z gawry i zacząć toczyć – jak niedźwiedź. Z turbodoładowaniem!"
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Baśń Jak niedźwiedź Polskie historie t.III
• Baśń jak niedźwiedź Kredyt i wojna tom I
• Baśń jak niedźwiedź. Polskie historie. Tom II
• Przez Syberię na gapę
• Niedźwiedź i róża czyli tajna historia Czech tom I
• Baśń jak niedźwiedź Historie amerykańskie część I
• Atlas tajemnic i zagadek, t. 1
• Błędy, które zmieniły bieg historii
• Budziszyn 1029. Mieszko II i oblężenie połabskiego grodu
• Jak przetrwać w przestępczym Krakowie
• Baśń jak niedźwiedź Kredyt i wojna tom I
• Baśń jak niedźwiedź. Polskie historie. Tom II
• Przez Syberię na gapę
• Niedźwiedź i róża czyli tajna historia Czech tom I
• Baśń jak niedźwiedź Historie amerykańskie część I
• Atlas tajemnic i zagadek, t. 1
• Błędy, które zmieniły bieg historii
• Budziszyn 1029. Mieszko II i oblężenie połabskiego grodu
• Jak przetrwać w przestępczym Krakowie