Elektryfikacja PKP na przełomie wieków XX i XXI
ZP Grupa Sp. z o.o.Rok wydania: 2010
ISBN: 978-83-922944-6-7
Oprawa: miękka
Ilość stron: 296
Wymiary: 185 x 230
Dostępność: Niedostępna
36.00 zł
W książce opisano historię kolei elektrycznej od dnia inauguracji ruchu elektrycznego w 1936 roku na linii Otwock-Warszawa-Pruszków, poprzez proces elektryfikacji linii kolejowych w Polsce zakończony w l. 1986-2004, nazwany „wielką elektryfikacją”, do osiągnięć trakcji elektrycznej współcześnie. Publikacja jest podzielona na dwie części, z których pierwsza obejmuje elektryfikację PKP od początku do lat dziewięćdziesiątych. W poszczególnych rozdziałach tej części opisano zagadnienia elektryfikacji PKP, trakcję elektryczną, normalnotorowy tabor elektryczny PKP oraz kalendarium, które zawiera daty początków elektryfikacji kolei, jej rozwoju, taboru trakcji elektrycznej i sieci trakcyjnej. W kalendarium zamieszczono również istniejące (w l. 1936-1980) zakłady naprawcze i eksploatację taboru elektrycznego. W części drugiej znalazły się rozdziały opisujące m.in. nowości w taborze, energetykę kolejową na rynku elektrycznym oraz układy zasilania. Zaznaczenie wkładu ośrodków naukowo-badawczych i wdrożeniowych, jak również kształcenie i rozwój kadr inżynierskich i naukowych stanowi dopełnienie siedemdziesięciu lat zelektryfikowanego kolejnictwa. Książka jest dziełem kilkunastu autorów, specjalistów z różnych ośrodków naukowych, uczelni i instytutów zajmujących się zawodowo zagadnieniami trakcji elektrycznej i elektroenergetyki kolejowej. Zamierzeniem wydawcy nie było ustalenie wspólnych poglądów na sprawy elektryfikacji lecz przekonanie, że różne spojrzenia i własny osąd specjalistów na sprawy elektryfikacji PKP w okresie 70 lat mogą być bardziej interesujące niż podawanie gotowych, ukierunkowanych ocen, co jest niewątpliwą wartością tej publikacji.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Polskie Koleje Państwowe jako środek transportu wojsk Układu Warszawskiego
• Dwa wieki napędu mechanicznego statków
• 100 legendarnych pociągów
• Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej
• Koleje
• Kafle gotyckie i renesansowe na ziemiach polskich
• Parowozy serii Ok1
• Zespół klasztorny franciszkanów i klarysek w Gnieźnie
• W służbie komuny
• Leksykon Oldtimery
• Dwa wieki napędu mechanicznego statków
• 100 legendarnych pociągów
• Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej
• Koleje
• Kafle gotyckie i renesansowe na ziemiach polskich
• Parowozy serii Ok1
• Zespół klasztorny franciszkanów i klarysek w Gnieźnie
• W służbie komuny
• Leksykon Oldtimery