Filozofia horroru
słowo/obraz terytoriaRok wydania: 2024
ISBN: 978-83-8325-127-1
Oprawa: miękka
Ilość stron: 452
Wymiary: 140 x 205
Dostępność: Na półce
53.00 zł
Książka, łącząca elementy rozważań filozoficznych z opisem ważnego zjawiska popkultury, próbuje rozstrzygnąć paradoksy horroru w filmie, literaturze oraz najogólniej w życiu człowieka. „Zwykle unikamy tego, co wywołuje stres – zauważa autor. – Nie sterczymy dla rozrywki w korkach samochodowych, nie uczestniczymy – jeśli nie musimy – w sekcjach zwłok. Dlaczego więc tak chętnie poddajemy się fikcjom, które nas przerażają?” Gwałtowne emocje, jakie wyzwala horror, są paradoksalnie nieuzasadnione: boimy się zwykle czegoś, co nie istnieje. Co więcej – mamy świadomość, że uczestniczymy w grze fikcji. Horror – zdaniem Carrolla – jako gatunek literacki i filmowy, a także rodzaj estetyki, jest w gruncie rzeczy tworem schematycznym, a skuteczność pewnych jego konwencji i sposobów oddziaływania na ludzkie emocje – wykalkulowana i sprawdzona w praktyce. Dlatego niesamowite bądź krwawe opowieści, choć wywołują strach i poczucie dyskomfortu, przez wieki nie tracą na popularności.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Obywatelska armia Rzeczypospolitej
• Bieszczady To co najważniejsze
• Bieszczady To co najważniejsze
• Dzika dywizja
• Freud
• Życie pod lufami karabinów
• Jak zatrzymać koniec świata
• Joseph Goebbels Dzienniki Tom 2: 1939-1943
• W krainie sanacyjnych absurdów
• Mariawici i mariawityzm w świetle prasy Królestwa Polskiego w latach 1906-1915
• Bieszczady To co najważniejsze
• Bieszczady To co najważniejsze
• Dzika dywizja
• Freud
• Życie pod lufami karabinów
• Jak zatrzymać koniec świata
• Joseph Goebbels Dzienniki Tom 2: 1939-1943
• W krainie sanacyjnych absurdów
• Mariawici i mariawityzm w świetle prasy Królestwa Polskiego w latach 1906-1915