Między pragmatyzmem a oczekiwaniami
Instytut Historii PANRok wydania: 2017
ISBN: 978-83-658800-7-9
Oprawa: miękka
Ilość stron: 395
Wymiary: 165 x 240
Dostępność: Niedostępna
42.00 zł
Osią narracji jest ewolucja polityki motoryzacyjnej państwa. Autor pokazuje jej ideologiczne, ale też praktyczne uwarunkowania. Pisze o roli, jaką planiści przewidywali dla motoryzacji indywidualnej w planie trzyletnim i sześcioletnim. Następnie śledzi zmiany myślenia o niej w okresie prokonsumpcyjnego zwrotu w polityce gospodarczej w pierwszych latach rządów Gomułki i w okresie, gdy w drugiej połowie lat sześćdziesiątych Gomułka próbował nastawić gospodarkę bardziej proeksportowo. Drugim istotnym wątkiem przewijającym się przez całą książkę jest ten związany z poziomem życia. Autor odnosi ceny pojazdów i koszty ich użytkowania do poziomu dochodów. Pokazuje, z jakich kręgów społecznych rekrutowali się właściciele samochodów, kto mógł sobie pozwolić na własne auto i jakie strategie jego zdobycia obierali obywatele, którzy pomimo skromnych dochodów chcieli zrealizować marzenie o własnym samochodzie. Pisząc o tych sprawach, znacząco poszerza naszą wiedzę o codzienności PRL.
Fragment recenzji dr. Mariusza Jastrzębia
Fragment recenzji dr. Mariusza Jastrzębia
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Rzeczy, ludzie, zjawiska
• Reges et gentes
• Solidarność. Od komunizmu do Unii Europejskiej
• Między męczeństwem a zdradą
• Proskrypcja i banicja w miastach pruskich późnego średniowiecza
• Znaczenie wojny
• Między solidaryzmem a niepodległością. Myśl polityczna Solidarności Walczącej
• Między Rosją a Niemcami
• Kresowy Barysz i okolice
• Między zacofaniem a nowoczesnością
• Reges et gentes
• Solidarność. Od komunizmu do Unii Europejskiej
• Między męczeństwem a zdradą
• Proskrypcja i banicja w miastach pruskich późnego średniowiecza
• Znaczenie wojny
• Między solidaryzmem a niepodległością. Myśl polityczna Solidarności Walczącej
• Między Rosją a Niemcami
• Kresowy Barysz i okolice
• Między zacofaniem a nowoczesnością