książki historyczne
Oferta wydawnictwaPolecamy w sieciKatalog do pobrania

Kategoria Polska po wojnie
Okres historyczny historia najnowsza
Polskie Agencje Prasowe w latach 1944-1972

Polskie Agencje Prasowe w latach 1944-1972

Upowszechnianie i reglamentacja informacji, działalność propagandowa Piasecka-Strzelec R. Wyd. Uniwersytetu Jana Długosza w Częstochowie
Rok wydania: 2012
ISBN: 978-83-7133-504-4

Oprawa: miękka
Ilość stron: 382
Wymiary: 165 x 235

Dostępność: Dostępna za 3-5 dni

58.80 zł


Agencje prasowe od początku swojego istnienia były ważnym elementem w procesie upowszechniania informacji. W okresie PRL stały się one również narzędziem propagandy. Najpierw PPR, a później PZPR wykorzystywały agencje prasowe do kształtowania polskiej opinii publicznej.
Praca składa się z czterech rozdziałów:
-Model działalności agencji prasowych krajów socjalistycznych w latach 1944-1972
-Tworzenie struktur Informacyjnej Służby Prasowej w Polsce w latach 1944-1956
-W służbie ideologii i partii w latach 1956-1972
-Tematyka informacji na łamach jawnych biuletynów Polskiej Agencji Prasowej w latach 1944-1972



Oferta wydawnictwa Polecamy w sieci Katalog do pobrania