Kategoria
kolekcje , polityka i ideologia
Okres historyczny dwudziestolecie międzywojenne , II Wojna Światowa
Okres historyczny dwudziestolecie międzywojenne , II Wojna Światowa
Burzyciele świata w natarciu
Muzeum II Wojny ŚwiatowejRok wydania: 2023
ISBN: 978-83-65957-50-4
Oprawa: twarda
Ilość stron: 142
Wymiary: 230 x 300
Dostępność: Na półce
60.00 zł
Najnowszy album Wydawnictwa MIIWŚ prezentuje ważny wycinek działalności propagandowej sowieckiego aparatu terroru, której ostrze było skierowane w stronę religii. Bogate zestawienie materiałów graficznych jest istotnym dokumentem historycznym i swoistym świadectwem nastrojów ideologicznych elit Związku Sowieckiego.
W latach dwudziestych i trzydziestych XX w., gdy środki masowego przekazu były jeszcze słabo rozwinięte, plakat miał ogromną siłę przebicia. Zdawali sobie z tego sprawę przywódcy Związku Sowieckiego, nie szczędząc sił i środków na ten rodzaj nośnika propagandy. Wizualne aspekty perswazji miały być poważnym orężem w walce z etosem religii i tradycji.
Uwzględniając cele, które stawiali sobie Sowieci, nie może dziwić fakt, że twórcami antyreligijnych grafik propagandowych często byli uzdolnieni artyści. W najnowszym albumie Wydawnictwa MIIWŚ można poznać ich działania, a zarazem lepiej zrozumieć idee, które przyświecały sowieckim burzycielom dawnego świata. Ich niszczycielski pochód miał przecież objąć całą Europę, w tym również i Polskę.
Autorzy albumu przeprowadzili kwerendę w państwowych archiwach Ukrainy, Białorusi, Rosji i Kazachstanu, a także w zbiorach prywatnych. Rezultatem ich pracy jest wyselekcjonowanie bogatego, niepublikowanego wcześniej zbioru plakatów, grafik i karykatur. Całość poprzedza wstęp naukowy, w którym przybliżono cele sowieckiej propagandy antyreligijnej i mechanizmy jej funkcjonowania. Materiały graficzne są opatrzone komentarzami merytorycznymi i biogramami.
W latach dwudziestych i trzydziestych XX w., gdy środki masowego przekazu były jeszcze słabo rozwinięte, plakat miał ogromną siłę przebicia. Zdawali sobie z tego sprawę przywódcy Związku Sowieckiego, nie szczędząc sił i środków na ten rodzaj nośnika propagandy. Wizualne aspekty perswazji miały być poważnym orężem w walce z etosem religii i tradycji.
Uwzględniając cele, które stawiali sobie Sowieci, nie może dziwić fakt, że twórcami antyreligijnych grafik propagandowych często byli uzdolnieni artyści. W najnowszym albumie Wydawnictwa MIIWŚ można poznać ich działania, a zarazem lepiej zrozumieć idee, które przyświecały sowieckim burzycielom dawnego świata. Ich niszczycielski pochód miał przecież objąć całą Europę, w tym również i Polskę.
Autorzy albumu przeprowadzili kwerendę w państwowych archiwach Ukrainy, Białorusi, Rosji i Kazachstanu, a także w zbiorach prywatnych. Rezultatem ich pracy jest wyselekcjonowanie bogatego, niepublikowanego wcześniej zbioru plakatów, grafik i karykatur. Całość poprzedza wstęp naukowy, w którym przybliżono cele sowieckiej propagandy antyreligijnej i mechanizmy jej funkcjonowania. Materiały graficzne są opatrzone komentarzami merytorycznymi i biogramami.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Bezduszni
• Akcja Sturmwind i bitwa pod Osuchami – czerwiec 1944 r.
• Dziewczyna na Via Flaminia
• Łowcy skarbów
• Przeciw uzbrojonym analfabetom
• Fort Winiary 1863/64
• Samoloty i śmigłowce militarne
• Tamara Łempicka. Za kulisami
• Blaski i cienie totalitaryzmów
• Doskonalsze niebo. Jak Kopernik zrewolucjonizował wszechświat
• Akcja Sturmwind i bitwa pod Osuchami – czerwiec 1944 r.
• Dziewczyna na Via Flaminia
• Łowcy skarbów
• Przeciw uzbrojonym analfabetom
• Fort Winiary 1863/64
• Samoloty i śmigłowce militarne
• Tamara Łempicka. Za kulisami
• Blaski i cienie totalitaryzmów
• Doskonalsze niebo. Jak Kopernik zrewolucjonizował wszechświat
Recenzje
Brak recenzji tej pozycji |