Kategoria
biografie i wspomnienia , tajemnice, skarby, przygody
Okres historyczny historia najnowsza
Okres historyczny historia najnowsza
Głodni obrońcy Zamku Czocha
Księży MłynRok wydania: 2021
ISBN: 978-83-7729-658-5
Oprawa: miękka
Ilość stron: 328
Wymiary: 145 x 205
Dostępność: Na półce
30.00 zł
Jerzy Krzywik-Kaźmierczyk urodził się w Łodzi w 1932 roku. Już od dziecka chciał grać. Był podwórkowym muzykantem, a w czasie okupacji hitlerowskiej grywał nawet zawodowo za pajdę chleba niekiedy nawet z szynką. Nauczył się grać w szkolnej orkiestrze dętej. Zafascynowany jazzem, który wtedy był muzyką niechcianą przez władze i żyć się z niej nie dało, pracował w biurze projektów jako projektant. Po pracy grał jazz w Klubie 77. Okazyjnie grywał również w Operetce Łódzkiej i Orkiestrze Radia Łódź. Był członkiem orkiestry występującej na Festiwalu Młodzieży w Bukareszcie.
Wojsko Polskie chciało mieć takiego muzykanta i wcieliło obywatela poborowego w swoje szeregi. Trafił na Dolny Śląsk. Grał w Reprezentacyjnej Orkiestrze Śląskiego Okręgu Wojskowego. Później jako trio muzyczne występował w Domu Oficera we Wrocławiu. Koncertowali wszędzie tam, gdzie Zarząd Polityczny Sztabu widział taką konieczność polityczną. Zabawiali publiczność, kiedy wojsko tworzyło Rolnicze Spółdzielnie Wojskowe. Grali, kiedy wrocławianie rozbierali ruiny i wysyłali cegłę do Warszawy, kiedy ludność miasta sprzątała swoje ruiny i budowała Kościuszkowską Dzielnicę Mieszkaniową. Występowali na sielankowych zabawach w miejskich parkach, jak też na statku pływającym po Odrze. A ponieważ posiadali też inne talenty, przydzielono ich do Sekcji Propagandowej. Malowali tam obrazy ówczesnych wodzów narodu, ale też tak przy okazji realizowali odpłatne zamówienia prywatne.
Przygód mieli wiele, bo byli wszędzie tam, gdzie coś ciekawego się działo. Życie w wojsku to specyficzny system przetrwania. Mówiono nawet, że to takich Szwejków Trzech, co czytelnik zapewne potwierdzi. Wojskowe Trio Muzyczne przystosowało się i upowszechniało własną filozofię przetrwania, bo byli przecież z Wodnego Rynku w mieście Łodzi.
Wojsko Polskie chciało mieć takiego muzykanta i wcieliło obywatela poborowego w swoje szeregi. Trafił na Dolny Śląsk. Grał w Reprezentacyjnej Orkiestrze Śląskiego Okręgu Wojskowego. Później jako trio muzyczne występował w Domu Oficera we Wrocławiu. Koncertowali wszędzie tam, gdzie Zarząd Polityczny Sztabu widział taką konieczność polityczną. Zabawiali publiczność, kiedy wojsko tworzyło Rolnicze Spółdzielnie Wojskowe. Grali, kiedy wrocławianie rozbierali ruiny i wysyłali cegłę do Warszawy, kiedy ludność miasta sprzątała swoje ruiny i budowała Kościuszkowską Dzielnicę Mieszkaniową. Występowali na sielankowych zabawach w miejskich parkach, jak też na statku pływającym po Odrze. A ponieważ posiadali też inne talenty, przydzielono ich do Sekcji Propagandowej. Malowali tam obrazy ówczesnych wodzów narodu, ale też tak przy okazji realizowali odpłatne zamówienia prywatne.
Przygód mieli wiele, bo byli wszędzie tam, gdzie coś ciekawego się działo. Życie w wojsku to specyficzny system przetrwania. Mówiono nawet, że to takich Szwejków Trzech, co czytelnik zapewne potwierdzi. Wojskowe Trio Muzyczne przystosowało się i upowszechniało własną filozofię przetrwania, bo byli przecież z Wodnego Rynku w mieście Łodzi.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Zamek Czocha. Tajemnice warowni i regionu
• Stacja Ostpreussen
• Legendy Pomorza
• Cichociemna elita
• Pamiętniki. Wojna i rewolucja; Kontrrewolucja; Bolszewicki przewrót; Warszawski epilog
• Cmentarz w szczególe. Część 1
• Trofea wojenne. Znaki chwały żołnierza polskiego
• Tajny obiekt kryptonim J.G.
• Samoloty bojowe II wojny światowej t.1
• Europa przeciwko Żydom. 1880-1945
• Stacja Ostpreussen
• Legendy Pomorza
• Cichociemna elita
• Pamiętniki. Wojna i rewolucja; Kontrrewolucja; Bolszewicki przewrót; Warszawski epilog
• Cmentarz w szczególe. Część 1
• Trofea wojenne. Znaki chwały żołnierza polskiego
• Tajny obiekt kryptonim J.G.
• Samoloty bojowe II wojny światowej t.1
• Europa przeciwko Żydom. 1880-1945
Recenzje
Brak recenzji tej pozycji |