Gra 111 Alarm dla Warszawy
Instytut Pamięci NarodowejRok wydania: 2018
ISBN: 978-83-7629-619-7
Oprawa: miękka
Ilość stron: 0
Wymiary: 220 x 150
Dostępność: Na półce
12.60 zł
„111” jest planszową grą historyczną przeznaczoną dla dwóch osób. Jej akcja rozgrywa się we wrześniu 1939 r. i odtwarza walkę w obronie polskiego nieba, jaką toczyła m.in. 111 eskadra myśliwska. Niemieckie Luftwaffe atakuje stolicę Polski – Warszawę.
Zadaniem lotnictwa polskiego jest strącenie niemieckich bombowców zanim dotrą nad miasto. Z pomocą Polakom przychodzi artyleria przeciwlotnicza i ukryte przed wzrokiem Niemców lotniska polowe. Również chmury mogą wprowadzić wiele emocji podczas powietrznych pojedynków. Gra „111” nieprzypadkowo nawiązuje do innej planszowej gry historycznej – „303”. W rocznicę 1 września 1939 roku polscy piloci, latający w barwach 111 eskadry myśliwskiej, rozpoczęli walkę w słynnym Dywizjonie 303. To właśnie oni zadecydowali o alianckim zwycięstwie w Bitwie o Anglię.
Pudełko zawiera:
– planszę do gry wzorowaną na polskiej mapie sztabowej
– 9 dwustronnych żetonów z samolotami
– 1 żeton polskiej artylerii przeciwlotniczej
– 3 żetony maskujące
– 3 kości strzału
– 1 wskaźnik zużycia paliwa
– 10 znaczników strzału
– broszurę z instrukcją i opracowaniem historycznym
Liczba graczy:2; wiek; 10+; czas gry: 30 minut
Zadaniem lotnictwa polskiego jest strącenie niemieckich bombowców zanim dotrą nad miasto. Z pomocą Polakom przychodzi artyleria przeciwlotnicza i ukryte przed wzrokiem Niemców lotniska polowe. Również chmury mogą wprowadzić wiele emocji podczas powietrznych pojedynków. Gra „111” nieprzypadkowo nawiązuje do innej planszowej gry historycznej – „303”. W rocznicę 1 września 1939 roku polscy piloci, latający w barwach 111 eskadry myśliwskiej, rozpoczęli walkę w słynnym Dywizjonie 303. To właśnie oni zadecydowali o alianckim zwycięstwie w Bitwie o Anglię.
Pudełko zawiera:
– planszę do gry wzorowaną na polskiej mapie sztabowej
– 9 dwustronnych żetonów z samolotami
– 1 żeton polskiej artylerii przeciwlotniczej
– 3 żetony maskujące
– 3 kości strzału
– 1 wskaźnik zużycia paliwa
– 10 znaczników strzału
– broszurę z instrukcją i opracowaniem historycznym
Liczba graczy:2; wiek; 10+; czas gry: 30 minut
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
Recenzje
Brak recenzji tej pozycji |