Historia kina. Tom 1. Kino nieme
UniversitasRok wydania: 2009
ISBN: 978-83-242-0967-5
Oprawa: miękka
Ilość stron: 962
Wymiary: 170 x 245
Dostępność: Niedostępna
51.50 zł
Kino nieme to pierwszy tom przygotowywanej w Instytucie Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu Jagiellońskiego czterotomowej Historii kina pod redakcją Tadeusza Lubelskiego, Iwony Sowińskiej i Rafała Syski. W zamierzeniu redaktorów ma to być książka wykorzystująca nowe źródła, uwzględniająca przyjęte dziś kryteria ocen i aktualne opracowania naukowe, która w formie kompetentnej narracji będzie uczyć rozumienia dziejów kina, a zarazem stanowić bazę lekturową dla dalszych studiów. Autorami poszczególnych rozdziałów są czołowi polscy specjaliści (także spoza Krakowa), zajmujący się na co dzień opisywanymi przez siebie okresami, gatunkami i szkołami narodowymi. W ciągu najbliższego pięciolecia ukażą się trzy kolejne tomy, poświęcone kinu klasycznemu, kinu epoki nowofalowej i kinu współczesnemu.
W I tomie autorzy poszukują początków kina, opisują jego rozwój na gruncie amerykańskim, przedstawiają trzy europejskie kinematografie narodowe la belle epoque - Francji, Wielkiej Brytanii i Włoch. Poznajemy dzieje kina niemego w Skandynawii, w Niemczech epoki wilhelmińskiej i weimarskiej, kino Rosji carskiej i Związku Radzieckiego. Spośród trendów, kierunków, mód i szkół panujących wówczas w kinie zaznajomieni zostajemy ze złotym wiekiem burleski, epoką jazzu, francuską szkołą impresjonistyczną, awangardą i dokumentem. ostatni rozdział traktuje o kilku wybranych "mniejszych" kinematografiach: chińskiej, japońskiej, indyjskiej, hiszpańskiej, tureckiej, bałkańskiej, czeskiej i słowackiej oraz polskiej.
W I tomie autorzy poszukują początków kina, opisują jego rozwój na gruncie amerykańskim, przedstawiają trzy europejskie kinematografie narodowe la belle epoque - Francji, Wielkiej Brytanii i Włoch. Poznajemy dzieje kina niemego w Skandynawii, w Niemczech epoki wilhelmińskiej i weimarskiej, kino Rosji carskiej i Związku Radzieckiego. Spośród trendów, kierunków, mód i szkół panujących wówczas w kinie zaznajomieni zostajemy ze złotym wiekiem burleski, epoką jazzu, francuską szkołą impresjonistyczną, awangardą i dokumentem. ostatni rozdział traktuje o kilku wybranych "mniejszych" kinematografiach: chińskiej, japońskiej, indyjskiej, hiszpańskiej, tureckiej, bałkańskiej, czeskiej i słowackiej oraz polskiej.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Historia kina. Tom 2. Kino klasyczne
• Historia kina Tom 3 Kino epoki nowofalowej
• Epizody z Auschwitz, cz. 1 Miłość w cieniu zagłady
• Tu było kino
• Dyktatura generała Primo de Rivery a hiszpańskie tradycje imperialne 1923-1930
• Historia kina polskiego 1895-2014
• Leksykon polityków wszech czasów od Ramzesa II do Tony'ego Blaira
• W krainie wielkich bunkrów
• Warszawa między wojnami
• Małżeństwo kobieta cielesność
• Historia kina Tom 3 Kino epoki nowofalowej
• Epizody z Auschwitz, cz. 1 Miłość w cieniu zagłady
• Tu było kino
• Dyktatura generała Primo de Rivery a hiszpańskie tradycje imperialne 1923-1930
• Historia kina polskiego 1895-2014
• Leksykon polityków wszech czasów od Ramzesa II do Tony'ego Blaira
• W krainie wielkich bunkrów
• Warszawa między wojnami
• Małżeństwo kobieta cielesność
Recenzje
Brak recenzji tej pozycji |