książki historyczne
Oferta wydawnictwaPolecamy w sieciKatalog do pobrania

Kategoria polityka i ideologia
Okres historyczny średniowiecze , wiek XVI - XVIII
Imago Turci

Imago Turci

Studium z dziejów komunikacji społecznej w dawnej Polsce 1453-1572 Tafiłowski P. Wyd. Uniwersytetu M. Curie-Skłodowskiej
Rok wydania: 2013
ISBN: 978-83-7784-312-3

Oprawa: miękka
Ilość stron: 378
Wymiary: 170 * 240

Dostępność: Dostępna za 3-5 dni

35.00 zł


Celem prezentowanej rozprawy jest zbadanie obrazu wroga świata chrześcijańskiego – Imperium Osmańskiego – w literaturze polskiej okresu jagiellońskiego. Zasadniczym przedmiotem zainteresowania autora są publikowane drukiem turcyki jako gatunek literacki. Na szerokim tle międzynarodowym zbadano polską literaturę antyturecką i poddano analizie obraz Turka w literaturze polskiej w podziale formalnym na gatunki piśmiennicze oraz obecność tego typu piśmiennictwa w księgozbiorach zarówno historycznych, jak i współczesnych. Szczególny nacisk położono na interpretację zgromadzonych materiałów źródłowych w ujęciu bibliologicznym oraz w kontekście komunikacji społecznej w danej Polsce, podkreślając rolę książki jako narzędzia tejże komunikacji.



Recenzje

Brak recenzji tej pozycji

Wystaw swoją:

Nick
Recenzja

Oferta wydawnictwa Polecamy w sieci Katalog do pobrania