Pedagogika pamięci
Państwowe Muzeum na MajdankuRok wydania: 2018
ISBN: 978-83-62816-47-7
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 316
Wymiary: 145 x 205
Dostępność: Na półce
32.50 zł
Książka zawiera materiały z międzynarodowej konferencji pt. Pedagogika pamięci zorganizowanej przez Państwowe Muzeum na Majdanku w dniach 5–6 października 2017 r. Głównym celem sesji była analiza refleksji teoretycznej, która w Polsce, Niemczech i Austrii próbuje definiować tożsamość, status i praktyczną działalność edukacyjną muzeów ulokowanych w miejscach pamięci II wojny światowej.
"Zarówno w niemieckim, jak i polskim ujęciu pedagogika pamięci to edukacja otwarta, krytyczna i refleksyjna. Otwarta, bo zakłada otwarte sytuacje uczenia się, których tematem może być sama historia, rozpatrywana z różnych perspektyw, ale też formy i treści pamięci z uwzględnieniem innych narracji i wizji historycznych. Krytyczna, ponieważ zakłada, że intelektualna i emocjonalna konfrontacja z najmroczniejszymi kartami II wojny światowej motywuje do krytycznej analizy oraz ewentualnej rewizji własnych poglądów i wyobrażeń dotyczących przeszłości i pamięci. Refleksyjna, bo inspiruje do rozważań o indywidualnych i zbiorowych zachowaniach w konkretnych przypadkach historycznych oraz potencjalnych sytuacjach społecznych, a więc podjęcia na gruncie historii refleksji nad moralnym i etycznym wymiarem ludzkiego działania."
"Zarówno w niemieckim, jak i polskim ujęciu pedagogika pamięci to edukacja otwarta, krytyczna i refleksyjna. Otwarta, bo zakłada otwarte sytuacje uczenia się, których tematem może być sama historia, rozpatrywana z różnych perspektyw, ale też formy i treści pamięci z uwzględnieniem innych narracji i wizji historycznych. Krytyczna, ponieważ zakłada, że intelektualna i emocjonalna konfrontacja z najmroczniejszymi kartami II wojny światowej motywuje do krytycznej analizy oraz ewentualnej rewizji własnych poglądów i wyobrażeń dotyczących przeszłości i pamięci. Refleksyjna, bo inspiruje do rozważań o indywidualnych i zbiorowych zachowaniach w konkretnych przypadkach historycznych oraz potencjalnych sytuacjach społecznych, a więc podjęcia na gruncie historii refleksji nad moralnym i etycznym wymiarem ludzkiego działania."
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Historia w przestrzeniach pamięci
• Polska-Rosja Historia obsesji, obsesja historii
• Uczniowie Szkoły Głównej Koronnej 1780-1795
• Papieże w historii t.5: Pius VII
• Zdradzona armia
• Pantera - najgorszy czołg
• Założycielska klęska GRU
• Rozważny szeryf
• Piotrków Trybunalski między wojnami
• Samobójcy Listy z nazistowskich Niemiec
• Polska-Rosja Historia obsesji, obsesja historii
• Uczniowie Szkoły Głównej Koronnej 1780-1795
• Papieże w historii t.5: Pius VII
• Zdradzona armia
• Pantera - najgorszy czołg
• Założycielska klęska GRU
• Rozważny szeryf
• Piotrków Trybunalski między wojnami
• Samobójcy Listy z nazistowskich Niemiec
Recenzje
Brak recenzji tej pozycji |