Wielka historia sztuki tom 7 Akademizm romantyzm realizm
ArkadyRok wydania: 2011
ISBN: 978-83-213-4687-8
Oprawa: twarda
Ilość stron: 360
Wymiary: 235 * 295
Dostępność: Niedostępna
79.00 zł
Tom VII obejmuje główne nurty sztuki europejskiej w burzliwym okresie dziejów kontynentu od podbojów Napoleona po Wiosnę Ludów. Bonaparte doceniał propagandową rolę sztuki i potrafił ją wykorzystać w kształtowaniu swego wizerunku. Pomagali mu w tym malarze tej miary, co David i Canova. W architekturze monumentalny styl cesarstwa miał znamionować siłę i trwałość jego władzy. Źródłem inspiracji ówczesnych artystów była kultura starożytnej Grecji i Rzymu, a po kampanii bliskowschodniej także Egiptu. Reakcją na chłodny, racjonalny neoklasycyzm, którego zasadom najpełniej hołdował rzeźbiarz Bertel Thorvaldsen, była afirmacja nieujarzmionej natury i kult wzniosłego ducha, szarpanego namiętnościami, widoczne w romantycznych pejzażach Niemca Caspara Friedricha czy Anglików Johna Constable’a i Wiliama Turnera. We Francji, akademickie malarstwo Jeana Auguste’a Dominique Ingresa, cieszyło się nadal ogromnym uznaniem. Jego rywalami byli Théodore Géricault, twórca dynamicznych obrazów o dużej sile wyrazu, i Eugene Delacroix, żywo reagujący na problemy społeczne i polityczne epoki. Równie zaangażowany był Hiszpan Francisco Goya, autor przejmującego cyklu rycin Okropności wojny. Zainteresowanie artystów życiem zwykłych ludzi znacznie wzrosło po francuskiej rewolucji lutowej 1848 roku, czego dowodzą obrazy Courbeta, Daumiera czy Milleta, uważanych za głównych przedstawicieli realizmu.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Wielka historia sztuki tom 6 Rokoko i klasycyzm
• Wielka historia sztuki 8 Impresjonizm postimpresjonizm secesja
• Leksykon zabytków architektury Górnego Śląska
• Antyki Ceramika i srebro
• Między romantyzmem a realizmem
• Wielka historia sztuki 9 Awangarda dwudziestego wieku
• Wielka Historia Sztuki t.10 Sztuka współczesna
• Ideologia kultu samurajskiego miecza
• Wielką i mniejszą literą
• Człowiek i środowisko przyrodnicze we wczesnym śrdniowieczu w świetle badań interdyscyplinarnych
• Wielka historia sztuki 8 Impresjonizm postimpresjonizm secesja
• Leksykon zabytków architektury Górnego Śląska
• Antyki Ceramika i srebro
• Między romantyzmem a realizmem
• Wielka historia sztuki 9 Awangarda dwudziestego wieku
• Wielka Historia Sztuki t.10 Sztuka współczesna
• Ideologia kultu samurajskiego miecza
• Wielką i mniejszą literą
• Człowiek i środowisko przyrodnicze we wczesnym śrdniowieczu w świetle badań interdyscyplinarnych
Recenzje
Brak recenzji tej pozycji |