Śladami braci Warchałowskich
Fundacja Otwartego Muzeum TechnikiRok wydania: 2021
ISBN: 978-83-64688-32-4
Oprawa: twarda
Ilość stron: 374
Wymiary: 195 x 275
Dostępność: Dostępna za 3-5 dni
230.00 zł
Autor odsłania zapoznane dziedzictwo braci Warchałowskich, Adolfa, Augusta, Karola i przyrodniego Józefa, pionierów i lotnictwa i przemysłu maszynowego, silnikowego i zbrojeniowego Austrii. Prowadzi w świat ich ojca Jakuba, jednego z ojców przemysłu silnikowego, współpracującego z Siegfriedem Marcusem wynalazcą pierwszego samochodu monarchii naddunajskiej i Wilhelmem Kressem, cieszącym się sławą ojca lotnictwa Austro – Węgier. August, spirytus movens lotniczych poczynań braci odgrywał pierwszoplanową rolę na scenie przemysłu Austrii, u progu
XX stulecia stworzył imperium przemysłowe, słynne produkcją wojskowych kuchni polowych, maszyn dla przemysłu piekarniczego i rolno-spożywczego, silników gazowych i spalinowych, wyrobów emaliowanych, potężnym zakładem remontowym taboru kolejowego i pierwszą w Austrii wytwórnią lotniczą – Autoplanwerke, która w połowie 1910 r. zyskała oddziały w Budapeszcie i w Paryżu. Budowano w niej samoloty konstrukcji Adolfa, lotnika z dyplomem pilota nr 1 w monarchii, zdobywcy pierwszych rekordów lotniczych Austrii, wychowawcę pierwszych kadr lotnictwa cywilnego i wojskowego kraju, bohatera spektakularnych lotów, które rozsławiły go i jako lotnika i jako konstruktora. Do lotniczej legendy
przeszedł jego lot nad centrum Wiednia z powietrznymi życzeniami z okazji 80 urodzin Cesarza Franciszka Józefa, a także lot z podarkiem ślubnym złożonym młodej parze Zicie księżnej Parmy i arc. Karolowi, później ostatniemu cesarzowi Austro – Węgier.
XX stulecia stworzył imperium przemysłowe, słynne produkcją wojskowych kuchni polowych, maszyn dla przemysłu piekarniczego i rolno-spożywczego, silników gazowych i spalinowych, wyrobów emaliowanych, potężnym zakładem remontowym taboru kolejowego i pierwszą w Austrii wytwórnią lotniczą – Autoplanwerke, która w połowie 1910 r. zyskała oddziały w Budapeszcie i w Paryżu. Budowano w niej samoloty konstrukcji Adolfa, lotnika z dyplomem pilota nr 1 w monarchii, zdobywcy pierwszych rekordów lotniczych Austrii, wychowawcę pierwszych kadr lotnictwa cywilnego i wojskowego kraju, bohatera spektakularnych lotów, które rozsławiły go i jako lotnika i jako konstruktora. Do lotniczej legendy
przeszedł jego lot nad centrum Wiednia z powietrznymi życzeniami z okazji 80 urodzin Cesarza Franciszka Józefa, a także lot z podarkiem ślubnym złożonym młodej parze Zicie księżnej Parmy i arc. Karolowi, później ostatniemu cesarzowi Austro – Węgier.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Pionierzy Polacy w Siłach Powietrznych Wielkiej Wojny 1914-1918
• Skrzydła nad Wisłokiem
• Haffuferbahn Historia Kolei Nadzalewowej do 1945 roku
• Bez sławy i chwały
• Skrzydlaci rycerze Rzeczypospolitej
• Ostatni lot LE DIABLE
• Supermarine Spitfire
• Wielkopolskie tajemnice III Rzeszy
• Pamiątki Soplicy
• Wyszli za Polską
• Skrzydła nad Wisłokiem
• Haffuferbahn Historia Kolei Nadzalewowej do 1945 roku
• Bez sławy i chwały
• Skrzydlaci rycerze Rzeczypospolitej
• Ostatni lot LE DIABLE
• Supermarine Spitfire
• Wielkopolskie tajemnice III Rzeszy
• Pamiątki Soplicy
• Wyszli za Polską
Recenzje
Brak recenzji tej pozycji |