Samochody osobowe, dostawcze i prototypy FSO Polonez
ZP WydawnictwoRok wydania: 2014
Seria: TBiU
ISBN: 978-83-63829-49-0
Oprawa: miękka
Ilość stron: 64
Wymiary: 185 x 230
Dostępność: Niedostępna
17.30 zł
Publikacja ta opisuje jeden z najpopularniejszych samochodów końca XX wieku w Polsce - Poloneza.
Jego produkcja rozpoczęła się w 1978 roku. Polonez zyskał nazwę dzięki czytelnikom „Życia Warszawy”. Nazwa została wybrana poprzez plebiscyt rozstrzygnięty w 1979 roku. Pierwsze egzemplarze nowego samochodu nosiły nazwę „Polski”. Słowo „Polonez” dobrze kojarzyło się Polakom, a za granicą było znane dzięki Fryderykowi Chopinowi. Po francusku polonez (polonaise) oznacza Polkę, w tym języku słowo samochód jest rodzaju żeńskiego. Nowoczesne nadwozie Poloneza zostało przystosowane do mechanizmów Polskiego Fiata 125p. Inżynierowie z FSO postawili sobie za cel podniesienie niezawodności i trwałości części mechanicznych w nowym samochodzie. W tym celu zmodernizowano m.in. silnik, skrzynię biegów, wał napędowy i tylny most. Prototypy samochodów, z nadwoziem pięcio i trzydrzwiowym, zostały wykonane we Włoszech. W latach 1978 – 2002 wyprodukowano 1100104 samochody, w tym 66703 w wersji Truck. Za granicę, do 72 krajów, sprzedano 227646 egzemplarzy różnych wersji. Niniejsza praca przedstawia historię powstania oraz konstrukcję seryjnych wersji osobowych i dostawczych Polonezów oraz wersje rajdowe i prototypy.
Jego produkcja rozpoczęła się w 1978 roku. Polonez zyskał nazwę dzięki czytelnikom „Życia Warszawy”. Nazwa została wybrana poprzez plebiscyt rozstrzygnięty w 1979 roku. Pierwsze egzemplarze nowego samochodu nosiły nazwę „Polski”. Słowo „Polonez” dobrze kojarzyło się Polakom, a za granicą było znane dzięki Fryderykowi Chopinowi. Po francusku polonez (polonaise) oznacza Polkę, w tym języku słowo samochód jest rodzaju żeńskiego. Nowoczesne nadwozie Poloneza zostało przystosowane do mechanizmów Polskiego Fiata 125p. Inżynierowie z FSO postawili sobie za cel podniesienie niezawodności i trwałości części mechanicznych w nowym samochodzie. W tym celu zmodernizowano m.in. silnik, skrzynię biegów, wał napędowy i tylny most. Prototypy samochodów, z nadwoziem pięcio i trzydrzwiowym, zostały wykonane we Włoszech. W latach 1978 – 2002 wyprodukowano 1100104 samochody, w tym 66703 w wersji Truck. Za granicę, do 72 krajów, sprzedano 227646 egzemplarzy różnych wersji. Niniejsza praca przedstawia historię powstania oraz konstrukcję seryjnych wersji osobowych i dostawczych Polonezów oraz wersje rajdowe i prototypy.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Pojazdy samochodowe i przyczepy Jelcz 1984-1989
• Polskie konstrukcje motoryzacyjne 1966-1970
• Parabellum t. II
• Polski Fiat 125p - FSO 125p
• Śmigłowiec bojowy Mi–24
• Polskie Linie Oceaniczne
• Polskie samochody osobowe z lat PRL
• Samolot wielozadaniowy PZL-104 Wilga
• Walczyliśmy w piekle
• Opowiadania numizmatyczne t. I
• Polskie konstrukcje motoryzacyjne 1966-1970
• Parabellum t. II
• Polski Fiat 125p - FSO 125p
• Śmigłowiec bojowy Mi–24
• Polskie Linie Oceaniczne
• Polskie samochody osobowe z lat PRL
• Samolot wielozadaniowy PZL-104 Wilga
• Walczyliśmy w piekle
• Opowiadania numizmatyczne t. I
Recenzje
Brak recenzji tej pozycji |